Studiul arata ca doar 10% dintre romanii din urban considera ca in 2009 au fost difuzate mai putine reclame TV decat inainte de criza economica. Perceptiile din anii trecuti legate de numarul mare de reclame nu s-au modificat, in ciuda contextului actual. In schimb, criza a adus mai multe promotii, tombole, sau reduceri de pret la produsele alimentare.

Mercury Research a analizat intr-un studiu reprezentativ la nivel urban realizat la sfarsitul lunii octombrie a anului trecut care sunt perceptiile romanilor peste 18 ani privind masurile luate de companiile de FMCG (bunuri de larg consum) in perioada de criza in comparatie cu perioada de dinaintea crizei. Au fost analizate perceptiile legate de frecventa reclamelor TV, promotii, reduceri de pret, varietatea de sortimente de produse din magazine, modificari de preturi atat pentru produsele alimentare cat si pentru cele nealimentare.

Reclame TV

Conform datelor furnizate de Alfa Cont, pe parcursul anului trecut au rulat 2,020,692 spoturi TV, mai putine cu 148,081 fata de anul trecut.

Cu toate acestea, numarul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic in perioada crizei fata de perioada premergatoare acesteia. La produsele alimentare, aproape jumatate dintre romanii cu varsta peste 18 ani din mediul urban (49%) considera ca numarul de reclame difuzate la TV a ramas la fel, urmati de cei care cred ca au fost mai multe reclame in aceasta perioada (39%).

Perceptia cu privire la reclamele la produsele nealimentare este asemanatoare – 51% nu au observat nicio diferenta, 39% considera ca au fost mai multe reclame TV, iar 10% mai putine.

Promotii, reduceri, tombole

Aproape jumatate dintre romanii de la oras cu varsta peste 18 ani (46%) considera ca in perioada crizei au fost mai multe promotii, oferte speciale, reduceri de preturi, tombole si concursuri la produsele alimentare, in timp ce 38% dintre romanii din urban declara ca nu au observat o diferenta.

La produsele nealimentare, 46% dintre oraseni nu au observat diferente, in timp ce 40% au declarat ca li s-au parut mai multe.

Varietatea de sortimente

Gama de produse alimentare nu s-a diversificat in perioada de criza, conform declaratiilor a 54% dintre romanii din urban, in timp ce 36% au observat sortimente noi. Situatia este asemanatoare pentru produsele nealimentare, unde peste jumatate (57%) nu au observat produse noi, in comparatie cu 36% care considera ca au aparut mai multe sortimente in perioada de criza.

Preturi


In privinta preturilor, la produse alimentare perceptia este ca preturile s-au marit (49%) sau au ramas la fel (43%), pe cand la produsele nealimentare 45% afirma ca preturile au ramas la fel, iar 44% ca s-au marit.

Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Prezenta pe piata din Romania din anul 1994, compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.