" Anul 2009 a fost unul bun pentru SmartPoint in ciuda dificultatilor pe care intreaga economie le resimte. Am realizat o cifra de afaceri de 3,23 milioane de lei, in crestere cu 6% in raport cu anul anterior. Pentru a ne mentine in indicatorii doriti a fost insa nevoie de un nivel de
efort suplimentar important de la finele lui 2008 si pe tot parcursul anului trecut", a explicat managerul.

In ceea ce priveste 2010, Catalin Patrasescu (foto) afirma ca ia in considerare mai mult scenarii in legatura cu felul in care va evolua businessul, dar cel mai probabil, SmartPoint va avea in acest an o crestere moderata raportata la 2009.

"Mizam pe continuarea dezvoltarii contractelor regionale in zona Adria si pe finalizarea unora dintre demersurile pornite in ultimul an ce se pot materializa in conturi noi si bune oportunitati de dezvoltare"a mai spus directorul agentiei de comunicare. In afara de Romania, SmartPoint mai are operatiuni in Bulgaria, Croatia, Serbia si Slovenia .

Patrasescu a adaugat ca este in permanenta in discutii pentru posibile parteneriate pentru piata locala dar si pentru dezvoltarile regionale, dar in unele cazuri acestea pot dura ani. El ofera exemplu negocierile de mai mult de doi ani pentru contul regional de comunicare NVIDIA, cel mai mare producator mondial al pietei de placi video pentru calculatoare personale.

Directorul SmartPoint crede ca in 2010 piata locala de comunicare va fi caracterizata de cresterea ponderii obiectivelor de termen scurt, sincronizate cu planurile de afaceri pentru perioade mai scurte, dar si de majorarea gradului de fragmentare a segmentelor tinta date de modificarea foarte rapida a obiceiului de consum al informatiei.

"Majoritatea clientilor pe care ii avem in Romania si in regiune trateaza strategia de comunicare pe termen lung, in concordanta cu planuri de afaceri cu bataie lunga ceea ce a dus la o stabilitate a activitatii si a proiectelor asociate. Noi nu am avut cereri de reduceri de costuri pentru serviciile pe care le oferim, ci mai degraba unele dintre proiecte au fost amanate", a mai spus oficialul SmartPoint.

Agentia a anuntat ca va asigura serviciile de comunicare corporate si de produs, relationare media si organizare de evenimente pentru eMAG, cel mai mare retailer online local cu afaceri estimate de 66 milioane de euro in 2009 si de peste 70 de milioane de euro in 2008.

"Parteneriatul dintre SmartPoint si eMAG este construit pentru o dezvoltare de termen mediu si lung. Nu avem o clauza legata de durata contractului, care speram sa fie cat mai lunga. Specific relatiei de colaborare in domeniul comunicarii este faptul ca rezultatele se vad in mai multi ani. In majoritatea cazurilor lucram in parteneriate de termen lung, iar media cred ca este intre trei si patru ani” a mai spus Patrasescu. El nu a precizat valoarea contractului, suma fiind confidentiala.

SmartPoint mai lucreaza pentru clienti precum Ascendis, Asesoft Net, BenQ, eMAG, Epson, Kingston Technology, Mio Technology, NVIDIA si Sony.

eMag este un magazin online lansat in 2001, specializat in comercializarea de produse electroIT care detine totodata si patru showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti si Cluj.

Anul trecut, 51% dintre actiunile eMag au fost cumparate de Asesoft Distribution, divizia de distributie a grupului Asesoft si una dintre cele mai mari companii de profil pe piata locala.