Google afirma ca orice intentie de dezvaluire a felului in care functioneaza aceasta tehnologie ar putea afecta serviciul de cautare si publicitatea care apare de-a lungul rezultatelor.

Potrivit Google, initiativa Bruxelles-ului a fost provocata de plangerile venite din partea a trei servicii europene de internet, una dintre acestea detinuta de Microsoft, iar alta membra a unui grup in care Microsoft are o participatie semnificativa.

Cercetarea este facuta asupra reclamelor prin cautare ale Google, operatiune care detine 90% din cota de piata europeana de gen.

“In general, clientii vor mai multa transparenta in practicile business, iar o verificare a autoritatilor de reglementare poate asigura ca nu este nimic nepotrivit in operatiunile companiei”, a declarat Martin Sorrell, director executiv al companiei de publicitate WPP. “O simpla prezentare comerciala despre cum genereaza veniturile va explica pozitia dominanta a Google”, a adaugat executivul.

Google a negat faptul ca datorita cotei sale in segmentul cautarilor online este intr-o pozitie dominanta in Europa adaugand ca utilizatori cat si companiile de publicitate pot folosi servicii alternative. Compania a primit critici pentru ca nu este destul de transparenta despre felul in care functioneaza sistemul de publicitate AdWords si clasarea cautarilor.