“Comparativ cu anii trecuti, s-a pastrat frecventa si amploarea promotiilor, insa este posibil ca motivatia sa fie cu totul alta - tocmai criza a dus la preferarea acestor instrumente de catre advertiseri, in detrimentul unor campanii de constructie de brand”, spun reprezentanti ai agentiei McCann Erickson. “Nu este un lucru benefic pentru brand, dar este unul care vizeaza obtinerea de rezultate imediate”.

Invazia promotiilor a fost remarcata si de consumatori: studii recente arata ca aproape jumatate dintre romanii de la oras cu varsta peste 18 ani considera ca in perioada crizei au fost mai multe promotii, oferte speciale, tombole si concursuri - in special la produsele alimentare.

Una dintre cele mai vizibile promotii specifice lunii februarie a fost campania Milka de Valentine’s. Brandul de ciocolata le-a cerut consumatorilor sa trimita mesaje de dragoste, pe care le-a publicat apoi pe panouri publicitare din mai multe orase din tara.

Campania e fost realizata de agentiile Starcom MediaVest si Digital Star, parte din grupul Leo Burnett. Au intrat in competitie peste 8.000 de mesaje, printre care si cereri in casatorie. Link-urile catre declaratii au fost postate pe bloguri, forumuri, Facebook, Twitter, trimise pe email, potrivit lui Laurentiu Dumitrescu, managing partner al Digital Star.

“In plus, suntem convinsi ca numarul de inscrieri este mai mare decat daca am fi cerut de la consumatori poze sau filmulete, pentru ca e mai la indemana inclusiv din punct de vedere tehnic, sa scrii si sa trimiti un mesaj de dragoste decat o poza sau, si mai si, un clip video”, adauga Dumitrescu.

Ciocolata Rom, din portofoliul Cadbury, a optat pentru varianta autohtona a sarbatorii iubirii, Dragobetele. La fel ca Milka, Rom le-a cerut consumatorilor sa trimita declaratii, pe care le-a premiat cu o vizita in emisiunea lui Razvan si Dani si o excursie la Predeal.

Campania, realizata de McCann Erickson, a fost declinata pe TV, OOH, indoor si online (bannere, branding pe Trilulilu, cauza pe Facebook si aplicatii pentru Yahoo). In perioada 1 - 17 februarie, site-ul campaniei a atras 60.000 de vizite, 43.000 de unici si peste 5000 de inscrieri in concurs.

Si BCR a lansat anul acesta o promotie specifica lunii februarie. Pentru cumparaturi cu cardul de credit in valoare de minimum 70 lei, clientii erau inscrisi automat intr-o tombola cu premii de pana la 5.000 de lei.

Obiectivele campaniei erau cresterea numarului si volumului tranzactiilor cu cardurile de credit, potirivit Cameliei Petcu, specialist marketing BCR. Campania, realizata de Mediaedge:cia, a fost declinata in mediile online, indoor, unitatile BCR (POSMs + retea interna TV) si prin SMS-uri.

Pufuletii Gusto au ales sarbatorile lunii februarie pentru a dezvolta un parteneriat inceput anul trecut cu artistul Stefan Popa Popa’s. In februarie, pe ambalajele Gusto a aparut o noua editie de caricaturi ce prezinta mici "scenete de amor" intre GUS, catelul de pe ambalaj si TOTO, iubita lui.

“Ne dorim sa fim prezenti la toate evenimentele importante din viata consumatorilor nostri, de aceea, bineinteles, ca ne vom lega de fel de fel de momente sau contexte care sa ne permita sa le oferim portii bune de optimism”, a spus Eliodor Apostolescu, asociat al companiei Gusto. “Ni s-a parut oportuna crearea unei editii pe tema iubirii, luna februarie este guvernata de cele doua sarbatori dedicate indragostitilor, atat cea locala cat si cea internationala, sarbatori ce au capatat o insemnatate din ce in ce mai mare in tara noastra”.