Wall-Street: De ce ati ales acest an pentru rebranding?
Laxmi Hariharan:
Miscarea face parte dintr-un plan al NBC Universal in valoare de cateva milioane de dolari pentru repozitionarea canalelor sale pay-TV in jurul a 5 branduri principale - Syfy Universal, Studio Universal, Diva Universal, 13TH STREET Universal and Universal Channel – sub umbrela Universal Networks International.

In conditiile unei expansiuni rapide in ultimii doi ani, am revizuit performanta brandului nostru printre operatori, partneri, angajati si consumatori, pentru a pregati terenul in scopul pozitionarii portofoliului nostru pentru o viitoare crestere. Ne-am adaptat portofoliul nostru pentru a include o serie de branduri esentiale care sa adauge valoare capitalului si traditiei Universal.

Wall-Street: Ce presupune acest proces de rebranding?
Laxmi Hariharan:
Universal Channel construieste noul “look” pe baza experientei sale in domeniul divertismentului si va continua sa ofere continut de calitate intr-un mediu TV competitiv, coroborat cu o identitate actualizata, vibranta. Noua pozitionare a canalului este “Pentru eroi ca tine” si promite sa implice si sa distreze telespectatorii mai mult decat pana acum.

Wall-Street: Care este valoarea acestui rebranding?
Laxmi Hariharan:
Revitalizarea brandului face parte din expansiunea continua a Universal Networks International, portofoliul companiei crescand de la 14 canale in 2007 la aproximativ 70 de posturi TV in 2009, evolutie sustinuta atata de achizitia Sparrowhawk in 2007, cat si de lansarea de canale internationale. Avem in vedere lansari de posturi noi, in timp ce serviciile HD reprezinta o prioritate.

De la debutul strategiei de rebranding in 2009, Universal Networks International si-a majorat baza de abonati la 180 de milioane si distributia in 150 de tari din intreaga lume.

Wall-Street: Nu este totusi un moment riscant pentru o astfel de decizie?
Laxmi Hariharan:
Reprezinta un pas important in strategia de dezvoltare pe care o avem pentru Europa si un punct central in obiectivele companiei de a-si dubla marimea reteaua globala in urmatorii 3-5 ani.

Wall-Street: Aveti in plan modificari ale continutului ca parte a acestui rebranding?
Laxmi Hariharan:
Ca parte a rebrandingului Universal Networks International va investi in continut nou, original incluzand serialul politist Rookie Blue in colaborare cu E1 Entertainment, respectiv Facing Kate in colaborare cu USA Networks. Din grila mai fac parte Nurse Jackie, Royal Pains, Castle si CSI: Miami.

In aceeasi masura, vrem sa asiguram drepturi de continut pentru mai mult de 360 de programe, odata cu dezvoltarea portofliului nostru, ceea ce va veni in sprijinul lansarii Syfy in mediul digital, precum si alte planuri pentru mediul online. Experienta noastra in televiziune va permite infrastructurii globale Universal Networks sa satisfaca orice preferinta.

Wall-Street: Ati colaborat cu agentii in elaborarea noului look sau a fost un proiect dezvoltat intern?
Laxmi Hariharan:
Noua imagine a Universal Channel a fost dezvoltata impreuna cu o serie de agentii alaturi de sustinerea echipelor noastre locale si globale de marketing. Cu asta de ocupam: conectam brandurile noastre, audientele si teritoriile la nivel global si local.

Wall-Street: A mai existat un proiect de rebrading pentru Universal Networks International inainte de cel din mai? Cand?
Laxmi Hariharan:
Este primul pentru Universal Channel, lansat in Romania in anul 2008.

Wall-Street: In ce perioada se va desfasura campania de comunicare pentru noua imagine a canalelor TV?
Laxmi Hariharan:
Telespectatorii vor putea observa noul look al canalelor si a site-ului incepand cu 12 mai. Noua imagine a Universal Channel va fi sustinuta printr-o campanie de marketing integrata ce cuprinde outdoor, print, TV, online si radio. Prima faza va cuprinde promovarea premierelor Nurse Jackie si Royal Pains, urmata de faza a doua – promovarea premierea CSI Miami, una dintre cele mai apreciate francize.

Wall-Street: Ce planuri aveti pentru Romania in acest an?
Laxmi Hariharan:
Ne vom focusa pe consolidarea pozitiei Universal Channel prin cresterea distributiei, a popularitatii brandului.

Wall-Street: Aveti in plan lansarea unor noi canale TV pe piata romaneasca?
Laxmi Hariharan:
Ca parte a contractelor cu partenerii nostri, lansarea de noi branduri si servicii a inceput deja, incluzand Universal Channel in Japonia si Africa de Sud, Syfy Universal in Franta, Marea Britanie, Spania, Benelux si Rusia – si multe altele in 2010 si 2011. Introducerea canalului Studio Universal in America Latina a inregistrat o crestere pan-regionala de 20%, de la un an la altul, pe segmentul de public femei 18-49 ani. Lansarea Syfy Universal in Franta in ianuarie anul acesta a determinat o crestere de 43% pe segmentul de public 25-49, cu un share care l-a plasat pe locul 2 in topul canalelor care se adreseaza acestui public.

Wall-Street: Care este locul Romaniei in topul tarilor in care sunteti prezenti?
Laxmi Hariharan:
Romania reprezinta o piata principala pentru Universal Networks International. De la lansarea Hallmark in urma cu 10 ani, urmata de SCI FI si Universal Channel in 2008, Romania s-a transformat intr-o tara principala pentru UNI in termeni de audienta, vanzari de publicitate si prezenta locala.

Wall-Street: Cum descrieti evolutia posturilor TV din portofoliul UNI in Romania?
Laxmi Hariharan:
Dezvoltarea canalelor noastre in Romania a continuat si in ultimi 2 ani am lansat pe plan local Movies 24, SCI FI si Universal Channel. In iunie 2009 am introdus publicitate pe Universal Channel dupa introducerea postului pe platformele RCS&RDS, Dolce si Digi.

Wall-Street: Cum caracterizati telespectatorul roman? Dar piata TV din Romania?
Laxmi Hariharan:
Piata TV din Romania este foarte competitiva. Televizorul face parte din viata romanilor. Durata medie pe care un roman o petrece zilnic in fata televizorului este de 4 ore (potrivit GfK Romania). Segmentul filmelor este preferat de o mare parte din telespectatori si publicitari, fiind a doua nisa in topul preferintelor dupa stiri.

Wall-Street: A atins industria TV punctul maxim al crizei financiare?
Laxmi Hariharan:
Inca nu stim. Evolutia vanzarilor de publicitate in ultimul trimestru din acest an ar putea aduce explicatii suplimentare. Depinde foarte mult si de modul in care va arata economia per ansamblu.

Wall-Street: Ce activitati planuiti pentru online?
Laxmi Hariharan:
Noul site Universal Channel va cuprinde continut video, detalii in legatura cu programele si episoadele difuzate.

Wall-Street: Cat de important este online-ul in bugetul de marketing?
Laxmi Hariharan:
Pentru a atinge cat mai multi telespectatori am lansat noul site Universal Channel si suntem prezenti in retele sociale precum Facebook si Twitter, cat si pe platforme online locale - Forum.softpedia, Cinemarx, Cinemagia, Trilulilu, Eva.

Wall-Street: Sfaturi pentru oamenii de marketing din TV in acest an.
Laxmi Hariharan:
Ar trebui sa continue sa investeasca in posturile TV si branduri in ciuda recesiunii. Criza financiara se va sfarsi la un moment dat, iar cei care au continuat sa investeasca in produsele lor vor fi bine echipati pentru revenirea economiei. Ceilalti, care au asteptat ca aceasta criza sa treaca, abia atunci vor reincepe sa investeasca si vor pierde startul. Nu mai mentionez costurile – investitiile prezente inseamna sa profiti de costurile scazute aduse de criza.

Pe de alta parte, oamenii de marketing nu ar trebui sa se complice, ci sa se concentreze pe elementele care sunt relevante pentru consumatori.

Universal Networks International, divizia globala de canale a NBC Universal, este una dintre cele mai importante retele de divertisment din lume care prezinta continut si branduri catre 180 de milioane de telespectatori din 150 de tari din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, America Latina si Asia.

Portofoliul este format din cinci canale cheie - Syfy Universal, Diva Universal, Studio Universal, Universal Channel si 13th Street Universal. Universal Networks International opereaza si Movies 24 si Hallmark Channel (varianta non-americana) si detine actiuni la canalul pentru copii KidsCo.

NBC Universal este detinut in proportie de 80% de General Electric si de 20% de catre Vivendi.