Dintre declaratiile lui Victor Ponta la intalnirea cu bloggerii organizata de Asociatia Consumatorilor de Media:

• N-am timp sa scriu eu pe pagina de Facebook. De asta nu-mi place.
• E neprofesionist, dar imi scriu singur toate discursurile.
• Blogurile politicienilor n-au fost facute pentru voi (bloggeri – n.r.), ci pentru media. Un blog pentru care sa dau ca la biliard, cu manta, si s-ajunga tot in media n-are rost.
• Imi pare rau ca n-am un ghost writer; sa stea cineva langa mine si sa scrie tot ce mi se intampla.
• Daca mi-ati lua nu telefonul, ci si iPad-ul acum, ar fi ca si cum mi-ati taia un picior.

Wall-Street: Spuneati ca veti lansa curand un videoblog. Cum va fi?

Victor Ponta: Acela va fi pe partea de comunicare politica. Eu astazi n-am vrut sa vorbesc de comunicare politica, am vrut sa vad daca am vreo sansa sa fiu un blogger normal sau sunt condamnat sa fiu doar un politician care foloseste retele de socializare sau, ma rog, noile metode de comunicare online strict politic. Acum mi-au dat ceva sperante ca am sanse sa fiu primit si in lumea bloggerilor, nu sa raman doar in lumea politicienilor care folosesc online-ul. O sa vad daca e o sansa pe care pot s-o fructific.

Wall-Street: Deci ati putea sa aveti un videoblog politic si un blog personal.

Victor Ponta: Categoric da. Partea de videoblog va fi pe site-ul politic, al partidului, si va fi strict de comunicare politica. Al meu as vrea sa fie al meu si sa ramana al meu si cand nu voi mai face politica.

Wall-Street: Cum va vedeti evoluand peste cativa ani ca brand de politician in sfera online? Ce v-ar placea sa aveti?

Victor Ponta: Categoric reperul pentru toata lumea politica internationala este campania din 2008 a lui Barack Obama, in care blogul si comunicarea online au fost la un nivel si la un tip calitativ nemaiintalnit pana atunci. Ala-i standardul, deschizatorul de drumuri. Mai departe, foarte rapid, au aparut si in Europa de Est specialisti si oameni capabili sa lucreze la acest tip de comunicare. Intotdeauna insa in comunicare, indiferent ca e clasica sau ca e moderna, conteaza si materialul clientului, daca ai ce comunica. Obama e un produs politic si media extraordinar. Altfel, sunt destui politicieni care pot sa aiba si consultantii lui Obama, si orice fel de bloguri si conturi de Facebook, si rezultatul nu e acelasi. Aicea mai tine si de calitatile celui pe care vrei sa-l promovezi.

Wall-Street: Lucrati in momentul acesta cu consultanti in comunicarea online?

Victor Ponta: Da. Am prieteni al caror domeniu de specialitate este acesta. Si sunt foarte interesat. De cate ori am timp stau de vorba cu ei.

Wall-Street: De ce am vrea sa citim blogul unui om politic in contextul acesta, cand suntem cu totii suparati pe politicieni? Ce ne ofera?

Citeste si:

Victor Ponta: Pentru ca poate in felul asta ati invata sa fiti suparati diferentiat. Nu exista vinovatii colective si pe fiecare trebuie sa stii pentru ce-l injuri, daca-l injuri. Sa injuri o categorie e o greseala. E o sarcina dificila sa-i convingi pe oameni sa faca diferente, sa nu spuna ca toate pisicile zgarie sau toti cainii musca. Sunt dispus sa fac acest efort.

Wall-Street: Pe online e un public tanar, iar dumneavoastra sunteti un politician tanar. In ce masura credeti ca a intinerit publicul simpatizant al PSD din februarie 2010 incoace, cand ati devenit presedinte de partid?

Victor Ponta: Asemenea evaluari sunt foarte greu de facut. Stiu un lucru: ca intr-adevar sunt oameni foarte tineri, mult mai tineri chiar si decat mine, care dincolo de preocuparile lor obisnuite, care nu au legatura cu politica, simt si incep sa invete ca totusi intr-o societate, vrei nu vrei, depinzi si de deciziile politice. Si decat sa stai doar pe net si sa te uiti cum altii decid pentru tine, uneori poti sa te si implici, poti sa critici, poti sa injuri, poti sa vii cu idei bune, poti sa te implici direct.

Nicaieri in lume tinerii nu sunt cei mai mari consumatori de politica. Dar asta nu inseamna ca un om tanar nu are opinii sau ca nu are un anumit interes. Tine si de oferta noastra, ca sa vorbesc in termeni foarte comerciali. Si sigur ca nu mi-am ascuns acest obiectiv, ca mi-as dori sa fiu o oferta interesanta din punct de vedere politic pentru cei din generatiile noi.

Wall-Street: Cum ati descrie, in doua-trei cuvinte, brandul Victor Ponta?

Victor Ponta: Cum mi-as dori eu, cum ma vad eu. Cred ca termenul “speranta” e potrivit. Nu neaparat pentru ca sunt eu o speranta in politica.

Wall-Street: Sau pentru ca e un concept care vinde, pe plan politic, cum a fost in cazul lui Obama.

Victor Ponta: Nu neaparat. Nu mai sunt o speranta. Am fost o speranta, acum am trecut intr-o grupa mai mare. Ci faptul ca oamenii isi cauta totusi, si in politica, ceva in care sa mai creada in viitor. Nu azi. Astazi oamenii stiu ca eu nu pot sa fac foarte mult pentru ei. Cineva va trebui sa faca ceva peste un an, peste trei, peste cinci, peste sapte. Si daca reusesc sa-i conving si pe ei sa vada asa cum imi vad eu brandul acum, inseamna ca am reusit.

Wall-Street: Subiectul economic al zilei: Traian Basescu a spus ca Romania a depasit varful crizei economice si ca de la anul ne putem astepta la o mica crestere economica, dar inca n-am atins varful crizei sociale. Cum comentati?

Victor Ponta: Cred ca domnul Basescu ne pacaleste din nou. Ne-a anuntat si anul trecut chestia asta si probabil o sa ne anunte si la anul. De asta nici nu mai e credibil. Deja cand omul te prinde o data cu minciuna, a doua oara poti sa spui orice. Grav pentru Romania – si ma uit pe toti indicatorii economici – este nu numai ca nu iesim din criza, ci ca nu avem niste solutii pe termen mediu si lung. Sa traiesti doar din imprumuturi si din taieri nu e o solutie. In Evul Mediu doctorii la orice boala luau sange de la bolnav si dupa aia se mirau ca moare. Cam asa facem si noi acum: tot taiem, tot luam imprumuturi si iar taiem. Or, cu adevarat o relansare economica nu se poate face decat daca regandesti tot sistemul: si social, si economic, si politic, si de mentalitate, categoric.

Wall-Street: Lucrati dumneavoastra la asta?

Victor Ponta: Eu lucrez si oamenii din generatia mea care sunt in jurul meu lucreaza tocmai la a oferi un nou model. Daca va avea succes sau nu, daca va fi crezut sau nu, asta nu pot sa anticipez. Sigur ca-mi doresc lucrul asta dar numai cand vor fi rezultate vom putea sa vedem daca a fost o oferta si un nou model viabil sau nu.