Bugetele alocate retelelor de socializare vor creste cu 55% in acest an, fata de nivelul de 1,99 mld. dolari atins in 2010. Trendul pozitiv se va mentine si in 2012 cand publicitarii ar putea aloca acestei forme de promovare aproximativ 4 mld. dolari.

Astfel, aceasta crestere a bugetelor de publicitate va aduce social media un procent de 10,8% din totalul cheltuielilor online in SUA. Procentul in Europa va fi mai scazut, de 8,7%.

“2010 a fost anul in care Facebook si-a intarit pozitia puternica nu doar in piata de publicitate in retelele sociale, ci la nivelul industriei de publicitate online. In 2011 Facebook este un fenomen pe care multinationalele nu-l pot ignora”, sustine Debra Aho Williamson, analist in cadrul eMarketer.

Potrivit publicatiei, Facebook ar putea atrage in acest an publicitate in valoare de 2,19 mld. dolari in SUA si peste 4 mld. dolari la nivel mondial, in ambele cazuri valorile fiind duble fata de 2010.

Surprinzator este faptul ca cea mai mare parte a veniturilor din publicitate atrase anul trecut de catre reteaua de socializare, 1,12 mld. dolari, a fost generata de companiile mici. Spre comparatie, firmele mari precum Coca-Cola, P&G sau Match.com "au pompat" in publicitatea pe Facebook doar 740 mil. dolari.

Citeste si:

Facebook a inregistrat un profit net de 355 de milioane de dolari in primele noua luni ale anului trecut si venituri de 1,2 miliarde de dolari, potrivit informatiilor furnizate de Goldman Sachs.

Goldman Sachs a trimis recent cereri de peste 100 de pagini clientilor sai pentru a cumpara actiuni Facebook, in valoare de 1,5 miliarde de dolari.

Mutarea ar putea fi un nou pas catre listarea de bursa a Facebook in 2012, chiar daca nu este nicio garantie ca oficialii retelei de socializare vor alege sa vanda actiunile companiei doar pentru ca li se cere sa dezvaluie datele financiare.

De asemenea, documentul arata ca in acest an Facebook ar putea ajunge la peste 500 de actionari si ca reteaua ar putea publica rapoarte financiare pana in aprilie 2012.

Facebook a fost fondata intr-un dormitor de la Universitatea Harvard in 2004 si are peste 650 de milioane de utilizatori la nivel mondial.