Institutul, cu sediul la Viena, va folosi banii pentru a sponsoriza concursul IPI News Innovation Contest, care are ca scop incurajarea ideilor inedite ce pot crea impact pe termen lung. Sume de bani vor fi oferite atat organizatiilor profit cat si non-profit ce intreprind activitati in mediul digital, inclusiv mobil sau tehnologii open-source, create de jurnalisti si/sau pentru jurnalisti si distrubite gratuit in interes public.

In ultimele saptamani, nevoia de inovatii digitale in domeniul presei a fost subliniata de conflictele si revoltele din Tunisia, Egipt si, mai recent, in Bahrain. “Este o perioada zbuciumata, de schimbari la nivel global, posibilitatea de a transmite informatii cat mai rapid si neingradit nu a fost niciodata atat de importanta”, considera Alison McKenzie, director al IPI.

“Libertatea presei ofera putere oamenilor si o industrie inovatoare si independenta a jurnalismului este vitala pentru dezvoltarea statelor”, continua el.

Citeste si:

Google anunta in toamna anului trecut ca va oferi 5 milioane de dolari pentru dezvoltarea si extinderea jurnalismului digital.

Mai multe informatii despre concurs puteti citi aici.

Sursa Foto:EditorsWebLog.org