Cu atat de multa informatie gratuita, de ce sa platim?
Tabletele, viitorul presei scrise sau inamicul nr.1?
Un pioner al iPad-ului
2 / 4

Tabletele, viitorul presei scrise sau inamicul nr.1?

Publisherii au folosit criza financiara ca o oportunitate pentru “a face curatenie in casa”, considera Carlos Campos, vicepresedinte Innovation Media Consulting Group Londra.

“Au redus numarul angajatilor, au optimizat costurile, de aceea incep sa simta din nou gustul profitului. De asemenea, au inceput sa abandoneze volumul pentru calitate, pun pret mai mare pe continut. Exista totusi in continuare o impartire intre cei care sustin ideea continutului platit, in timp ce altii tin cu dintii de afisari”, sustine Campos.

Potrivit acestuia, singura modalitate prin care utilizatorii vor plati pentru continutul online va fi prezentarea de materiale rare, cu o utilitate unica.

“Trebuie sa ne concentram mai mult pe clienti, pe cei care platesc pentru continut. Nu trebuie sa avem aceeasi soarta ca industria muzicala, trebuie sa ne reinventam. Sa reinventam modul in care scriem stirile, modul in care scriem titlurile, avem nevoie de stiri care pot fi private si atinse, nu doar citite (trebuie sa cream pentru degete). Avem nevoie de redactii care sa fie intr-o permanenta stare beta”, adauga Carlos Campos.

Vicepresedintele Innovation Media Consulting Group a declarat ca noul cuvant in Sillicon Valley este “engagement”, o modalitate prin care publisherii pot sa implice utlizatorii fiind si realizarea de continut pentru iPad. “Trebuie sa uitam de cresterea audientei si sa ne concentram pe implicarea consumatorului. Avem nevoie de o revolutie in media”, spune Carlos Campos.

Chiar daca cifrele nu sunt incurajatoare, Alfredo Trivino, director al diviziei Creative Projects in cadrul News International Marea Britanie, sustine ca piata tabletelor prezinta potential. “Tabletele reprezinta un canal media care cuprinde toate formele de exprimare - text, audio si video – si au potentialul de a inlocui alte media, nu doar ziarele sau revistele”, adauga Trivino.

Potrivit datelor furnizate, 60% din utilizatorii de iPad au redus sau stopat cumpararea unui ziar in ultimul an. Cu toate acestea, tabletele PC sunt folosite in proportie de 73% pentru verificarea e-mail-ului sau pentru cautarea de informatii (72%), si doar 49%din utilizatori lectureaza carti sau ziare.

Potrivit Monicai Aluas, directorul general al Asbis Romania, unul dintre principalii jucatori pe piata locala de distributie IT, anul acesta piata de tablete PC va fi in jurul a 50.000 de unitati.

La nivel mondial, industria de tablete PC ar putea atinge aproximativ 50 de milioane de unitati.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri