Fuziune si crestere organica, obiectivele pentru 2009

Fuziune si crestere organica, obiectivele pentru 2009“Ne propunem, pentru urmatorul an, ca Beta Cons si Euromedia sa se reuneasca intr-un singur birou. Vom incepe sa fuzionam diferitele departamente ale acestor companii, incepand cu departamentul financiar si cel de HR si continuand cu departamentul de media. De asemenea, toate serviciile de mentenanta vor fi unificate intr-o singura organizatie, iar departamentele de vanzari vor fuziona, la randul lor. Dar totul depinde de reactiile primite din partea pietei referitor la aceasta fuziune”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, Heinrich Schuster, directorul Epamedia.

Prin fuziunea cleor doua companii romanesti, Epamedia urmareste o reducere a costruilor, in special in zona de mentenanta a panourilor publicitare. In prezent, Euromedia detine o cota de piata de 43% iar Beta Cons, de 6,6%. Cifra de afaceri cumulata a celor doua companii va atinge 24 milioane euro in 2008 si va depasi 30 milioane euro anul viitor, potrivit estimarilor lui Schuster. In urmatorii trei pana la cinci ani, compania intentioneaza sa treaca pragul de 50 milioane euro.

Euromedia, o companie cu 140 de angajati si 13 birouri teritoriale, va fuziona cu Beta Cons, o entitate mai mica, prezenta in special pe piata din Bucuresti, unde are un birou cu 28 de angajati. Noua companie se va numi Epamedia Romania si va fi condusa, cel mai probabil, de Tiberiu Roman, director general al Euromedia.

Roman a fost numit la conducerea Euromedia la jumatatea lunii octombrie. “Am creat un nou board de administratie al Epamedia si, in aceasta noua structura, domnul Tiberiu Roman a fost cea mai potrivita persoana pentru a ocupa aceasta functie”, explica Schuster schimbarea din managementul Euromedia.

Pentru 2009, compania se va concentra pe dezvoltarea organica, prin construirea de noi suporturi publictare si extinderea in mai multe orase din Romania. “In acest moment, achizitiile nu intra in targetul nostru. Obiectivul nostru este cresterea organica. Bineinteles, daca se va ivi o oportunitate de achizitie foarte buna o vom lua in discutie”, a adaugat directorul Epamedia.

Investitii de peste 5 mil. euro

Investitii de peste 5 mil. euroIn 2008, Epamedia Romania a realizat investitii de 1,5 milioane euro. Principalul proiect al companiei a fost construirea a 15 statii de autobuz moderne in Sibiu. Investitia se ridica la cateva sute de mii de euro si face parte dintr-un proiect mai amplu realizat de Eruomedia in colaborare cu primaria Sibiului. In urmatorii doi ani, compania isi propune sa inlocuiasca toate statiile de autobuz din Sibiu.

Noile statii de autobuz sunt dotate cu citylight-uri pozitionate pentru o mai buna vizibilitate a traficului, un acoperis tratat care asigura protejarea de razele solare UV a calatorilor, un spatiu de informare care va afisa hartile traseelor, informatii despre programul de circulatie a autobuzelor si tarifele practicate. Sistemul de iluminare permite un consum de energie cu 30% mai mic si o durata de functionare mai mare.

Urmatorul oras in care vor fi ampalasate statii de autobuz moderne este Bucurestiul, unde Euromedia a incheiat cu autoritatile un contract pentru urmatorii patru ani. Intr-o prima faza, vor fi inlocuite in Bucresti cateva sute de statii de autobuz, pe parcursul anului 2009. Pentru anul viitor, investitiile companiei vor depasi 5 milioane euro.

Spatiul de reclama din noile statii de autobuz se va vinde mai scump cu 10-15% rate card, in comparatie cu vechiul model de statii de autobuz.

Piata de outdoor franeaza cresterea

Piata de outdoor franeaza crestereaPiata de publicitate outdoor este estimata la 68 milioane euro anul acesta, in crestere cu 22% fata de 2007. Pentru anul viitor, directorul Epamedia estimeaza o crestere de pana la 10% - incetinirea fiind cauzata de criza financiara mondiala. “Piata de publicitate din Romania va creste intr-un ritm mult mai mare decat in Vestul Europei, dar nu atat de repede ca in anii trecuti. Piata de outdoor va creste cu aproximativ 10%. In anii trecuti a fost 15-25%. Isi va incetini cresterea, dar nu va frana”, spune Schuster.

In perioada 2007/2008, cele mai mari bugete de publicitate au fost gestionate de jucatorii internationali precum Procter & Gamble, Unilever, L’Oreal Romania, Vodafone, Coca-Cola, Beiersdorf Romania, Kraft Foods Romania, Orange si Danone.

Epamedia este o companie austriaca, cu filiale in 11 tari din Europa Centrala si de Est (Ungaria, Romania, Bulgaria, Croatia, Macedonia, Moldova, Polonia, Slovacia, Republica Ceha, Slovenia).

“Ne concentram pe piata central-estica. Vrem sa fim numarul unu detasat in aceasta zona a Europei. Pe termen scurt, ne vom concentra asupra tuturor pietelor unde suntem prezenti si ne vom stabiliza pozitia pe aceste piete. In unele tari incercam sa ne crestem cota de piata, cum e Serbia, unde avem o cota de piata de 6-7%. In viitor vom intra in Muntenegru si in alte tari mici. Un obiectiv de achizitii avem in Albania, unde am inceput deja negocierile”, a spus Schuster.

Cifra de afaceri Epamedia a atins in 2007 o valoare de 133,1 milioane euro. Cele 11 filiale din strainatate au contribuit cu cifre de afaceri care variaza de la 18 la 75 milioane euro. In cele 11 tari in care este prezenta, Epamedia are aproape 600 de angajati.