Piata online, deficitara la capitolul inovatie
De ce ai nevoie pentru a incepe o afacere online
Criza financiara, implus pentru piata de publicitate online?
Dragos Manac, SNS: Anul viitor vom avea foarte multe decese in Internetul romanesc
1 / 5

Piata online, deficitara la capitolul inovatie

Prezent la cea de-a doua editie a evenimentului NetCamp, eveniment organizat de Evensys, Alexandre Almajeanu (foto), un investitor activ in proiecte de tip start-up (www.metropotam.ro, www.erepublik.com) considera ca piata de publicitate online din Romania este “mica si fragmentanta”.

“In Romania cele mai multe site-uri nu au un model de afaceri. 95% din modelele de business sunt dupa un model de advertising si foarte putine pe e-commerce si servicii. De asemenea, 85-90% din jucatori sunt reprezentati de companii media si regii, in timp ce jucatorii independenti sunt foarte putini”, spune Almajeanu.

O alta problema cu care se confrunta piata online din Romania este lipsa inovatiei. “Companiile media isi iau continutul de pe TV si print si il trec pe Internet cu un success relativ. Trebuie sa ne focusam in special pe inovatie pe nevoile utilizatorilor. Un element specific pietei romanesti este concentrarea pe idei si nu pe nevoile consumatorilor, lucru care trebuie sa se schimbe. Un lucru util l-ar putea reprezenta training-ul spre clienti, care cade in rolul agentiilor”, declara Alexandre Almajeanu.

Potrivit acestuia, industria locala trebuie sa faca fata unor practici “locale” precum spam-ul, furtul de continut, “coruptia” (comisionul), lipsa de transparenta fata de clientii finali, lipsa de respect fata de marci sau proiectele de tip “copy-cat”, care nu iau in considerare nevoile utilizatorilor.

“Am incredere insa ca piata se va schimba, o alta problema, cea a oamenilor specializati, putandu-se rezolva anul viitor. Cred ca actuala criza financiara va aduce in piata din ce in ce mai multi oameni specializati”, crede fondatorul Gentica.

Totodata, acesta a explicat, pentru Wall-Street, ca situatia financiara globala poate determina schimbarea raportului de forte in online, de la salariati spre antreprenori.

“Cei care traiesc in sistem low-cost vor continua la fel, fara sa castige mai mult sau mai putin, iar cei care se lanseaza acum, cu bani, prind un moment interesant. Locul este foarte bun, poti gasi oameni in piata la un pret interesant. Cand ai un site de publishing si ai salariati nu e usor sa ii pastrezi, si desigur raportul de forte se poate schimba, de la salariati spre antreprenori”, afirma Alexandre Almajeanu.

Acesta a mai oferit drept atuu al Internet-ului in calea “tsunami-ului economic” accesibilitatea sa din punct de vedere al pretului, si totodata posibilitatea de a targeta mult mai fin utilizatorii pe care vrei sa-i atingi, lucru care in cazul televiziunii nu prea este posibil.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri