'Nu avem concurent direct pe profilul nostru de business'
Venituri si echipa mai mari cu 50%
Criza va fi blanda cu Internetul
'Nu am zice «nu» din start unei oferte de cumparare serioase'
1 / 5

'Nu avem concurent direct pe profilul nostru de business'

In 2002, la doi ani de la infiintare, Webstyler punea primele bannere pe site-urile romanesti, intr-o campanie pentru furnizorul de aparate de aer conditionat Americool. Tot atunci, businessul fondat de Bogdan Nitu si Felix Tataru castiga pentru prima oara titlul de Agentia Anului la festivalul Internetics. Au urmat ani de cresteri de pana la 100% in cifra de afaceri, clienti tot mai mari, iar polita de rigips din antreul agentiei s-a incarcat cu statuete Internetics – 29 la numar, carora li s-a alaturat un Silver Drum la festivalul Golden Drum si o nominalizare la Cannes Lions – singurele distinctii internationale ale unei agentii interactive romanesti.

In octombrie 2008, Webstyler a fost desemnata, pentru a treia oara consecutiv, Agentia Anului la Internetics. Intr-o editie a emisiunii AdCouture care a urmat festivalului, Mugur Patrascu, managing partner al agentiei interactive iLeo, le reprosa organizatorilor Internetics ca nu incurajeaza intregul peisaj online romanesc: “Ce ne spune noua festivalul asta? Ne spune ca exista o agentie care este aici, sus, si mai exista cateva agentii care intra in piata si sunt undeva jos. Ei iau 11 premii, ceilalti iau cate un premiu-doua. Diferenta este colosala”.

Pentru Bogdan Nitu, rezultatele la Internetics sunt oglindirea fireasca a nivelului la care se afla agentia sa. Fara modestie, spune ca Webstyler s-a ridicat mult peste media pietei, intr-o perioada “romantica” pentru Internetul romanesc. “Fiecare incearca sa-si gaseasca identitatea intr-o anumita zona, sa-si profileze cat mai bine businessul pe propria lui filosofie. Nu zic ca unul o face bine si ca altul o face prost. Fiecare, in felul lui. Ce cred ca ne-a adus pe noi unde suntem – modul in care am ales s-o gandim”.

Schimbarea in filosofia de business a Webstyler s-a produs in anii 2004-2005, cand agentia a incetat sa mai fie un furnizor de servicii de web development si a inceput sa se pozitioneze ca o companie de comunicare. Si-a facut departament de creatie, cu copywriter si art director, si s-a focalizat pe planificarea strategica. Majoritatea agentiilor interactive de pe piata gandesc prin prisma strategiei web – a functionalitatii site-ului – si nu prin cea a strategiei de comunicare, crede Nitu, pentru care drumul de la brand la publicul-tinta trece mai intai prin strategia de comunicare si apoi prin cea web, pe masura ce consumatorul se transforma in utilizator de Internet.

“Problema agentiilor ramane aceea a know how-ului de a oferi consultanta strategica clientului”, spune managerul, care isi propune ca agentia pe care o conduce sa devina, pentru fiecare dintre clientii sai, extensia departamentului de marketing pentru comunicarea online.

Un alt plus pentru Webstyler este, potrivit lui Nitu, paleta larga de servicii din oferta agentiei: web development, creatie, media, SEO, social media si CRM – ultimele doua fiind cele mai noi servicii, ce urmeaza a fi dezvoltate in 2009. “Suntem in momentul de fata, chiar daca unii o sa se supere, singurul full-service real in ceea ce din punctul nostru de vedere inseamna comunicarea online. N-avem concurent direct pe profilul nostru de business. Nu exista”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri