Multa pasiune, dar coordonare insuficienta pentru proiectele comune

Multa pasiune, dar coordonare insuficienta pentru proiectele comuneInvitat special in cadrul celei de-a treia editii a Digital Marketing Forum, eveniment organizat de catre Evensys, Alain Heureux declara ca jucatorii din industria online autohtona ar trebui sa conlucreze pentru dezvoltarea armonioasa a acestei piete.

“In Romania vad multa pasiune, multi oameni valorosi, dar nu vad o coordonare suficienta a jucatorilor in aceeasi directie, spre un tel comun. Fiecare se lupta pentru compania sa si nu exista prea multe proiecte comune. Cred ca jucatorii ar trebui sa aloce 10% din timp industriei si 90% companiilor pe care le detin. Este frustrant sa realizezi o platforma in care se pot crea proiecte comune pentru industrie si sa vezi companii care se aduna in jurul unei mese rotunde pentru a se certa”, a declarat, pentru Wall-Street, Alain Heureux (foto).

In opinia acestuia, modul in care a evoluat industria online din tari precum Marea Britanie, Germania sau Belgia nu a fost “pur intamplator”.

“Cred ca IAB a avut o anumita influenta asupra pietei, iar faptul ca am adunat in jurul unei mese cei mai inversunati competitori si au reusit sa conlucreze cred ca este o realizare foarte importanta”, spune presedintele IAB Europe.

Acesta se arata optimist in ceea ce priveste activitatea din cadrul IAB Romania si a asociatiilor din regiune, urmand sa propuna board-ului IAB Europe o serie de solutii pentru eficientizarea operatiunilor.

“Voi propune board-ului IAB Europe o persoana, «un campion» care sa coordoneze activitatea din Polonia, Slovenia, Ungaria, Croatia, Romania, Turcia. Si as vrea sa propun aceasta pozitie, un job aproape full-time, managerului IAB Polonia. Aceasta asociatie are 120 de membri si o structura bine pusa la punct. Acesta ar putea sa-si aloce 25% din timp activitatilor din Polonia si restul de 75% pentru tarile din regiune. Va actiona ca un suport, nu se va comporta ca un sef. Este o resursa suplimentara, care ar putea aduce o implicare mai mare. Ceea ce facem in Polonia poate fi aplicat si in Romania, si in Belgia sau alte tari din regiune”, afirma Heureux.

Potrivit acestuia, IAB are ca scop promovarea si dezvoltarea unei media digitale si interactive, concentrandu-se in special pe educare, informare, sistematizare.

Reteaua IAB este prezenta in 23 de tari, avand in acest moment 125 de angajati si peste 5.000 de companii membre. In 2009, IAB isi propune sa isi extinda prezenta in patru noi tari – Elvetia, Irlanda, Portugalia, Luxemburg. Rusia si Asia se afla, de asemenea, printre obiectivele IAB in acest an, potrivit lui Alain Heureux.

Topul brandurilor pe Internetul romanesc

Criza, un stimulent pentru reinventarea industriei online

Criza, un stimulent pentru reinventarea industriei onlinePresedintele IAB Europe considera ca 2009 va fi un an al “competitiei dure”, intreaga lume aflandu-se in recesiune. Industria online va trebui sa se reinventeze si va face acest lucru intr-un timp mult mai scurt ca urmare a contextului economic dificil.

“Competitia va fi dura, fie ca vorbim de Google sau Microsoft, online si media traditionale, fiecare se va lupta pentru un procent din piata. Nu imi place sa spun ca actualul context economic reprezinta un «avantaj», intrucat zilnic mii de oameni isi pierd slujbele. Criza nu este buna pentru nimeni. Trecem prin niste momente dificile. In fond, suntem in fata usii spre schimbare. Nimanui nu-i place sa se schimbe, insa nu avem alta sansa. Daca nu ne schimbam, murim. Si criza este un stimulent. Daca nu ar fi fost criza financiara, industria online s-ar fi reinventat in sapte ani, acum este nevoita sa o faca in doi ani”, spune Alain Heureux.

Orice companie ar trebui sa isi regandeasca intregul plan de business, dupa modelul marilor companii, tinand cont totodata de faptul ca tot mai multi oameni sunt prezenti online unde, prin actiunile lor, nu fac altceva decat sa isi pregateasca decizia de cumparare.

“Consumatorul este acum sceptic, selectiv, implicat. Prin tehnologiile actuale putem adresa acestui consumator un mesaj personalizat, direct si relevant. In prezent, peste 1,5 miliarde de oameni sunt conectati la Internet, iar daca consideram si conexiunile prin telefonul mobil mai adaugam un milion de persoane. Brandurile trebuie sa fie prezente in mediul online, ele influenteaza decizia de cumparare”, declara Heureux.

Cu toate aceastea, presedintele IAB Europe spera ca publicitarii sa nu considere online-ul drept un “mediu de criza” si sa continue sa investeasca in acest canal de promovare si dupa depasirea dificultatilor economice.

Piata de publicitate online globala, crestere de 10-15% in 2009

Piata de publicitate online globala, crestere de 10-15% in 2009Cu toate ca majoritatea companiilor si-au reevaluat bugetele de publicitate, Heureux crede ca jumatate din industrii vor anul acesta mai multi bani pentru promovarea online.

“Sunt inca frustrat de faptul ca online-ul atrage bugete mici, de 2-3%, chiar si 19%, cum este cazul Marii Britanii. Chiar daca industria auto e in dificultate, eu cred ca isi vor mentine bugetele alocate promovarii online, la fel ca si FMCG-ul, desi inca ramane fidel canalelor traditionale de promovare, la fel ca sectorul telecomunicatiilor si cel bancar”, afirma presedintele IAB Europe.

La randul sau, Radu Ionescu (foto), managing director Kinecto, sustine ca jucatori importanti din sectorul FMCG si-ar putea dubla anul acesta bugetele alocate online, decizie luata la nivel central. In plus, clienti precum Coca-Cola sau Procter&Gamble mizeaza pe proiecte speciale, micro site-uri, concursuri.

In ceea ce priveste ritmul de crestere a industriei online globale, acesta se va situa anul acesta undeva in jurul valorii de 10-15%, in comparatie cu trendul inregistrat in anii precedenti, de pana la 40%.

“Fiecare a trebuit sa isi ia masuri in ultimele trei luni, sa inteleaga ca nu vom mai creste in acelasi ritm ca pana acum. 10-15% crestere este inca o valoare buna, insa sub asteptari”, adauga Alain Heureux.

Potrivit datelor preliminare IAB, piata de publicitate online din Europa s-a situat in 2008 la valoarea de 13,476 mld euro, in crestere fata de 2007 (10, 956 mld. euro), in timp ce industria de publicitate online americana este estimata la 16,1 mld euro, valoare valabila pentru 2008.