Cum va arata topul agentiilor de media in 2009
'Fiecare euro investit in media trebuie sa se intoarca neaparat intr-un rezultat de vanzari'
10% din echipa, dedicata online-ului
1 / 4

Cum va arata topul agentiilor de media in 2009

Sfarsitul lui 2009 ar putea gasi Mediaedge:cia pe oricare dintre primele trei pozitii in topul agentiilor de media, potrivit directorului general Bogdan Prajisteanu. Numarul unu nu este exclus, datorita evolutiei pe care agentia o are in raport cu liderii de piata, Zenith Media si Universal McCann. “Noi venim pe un trend ascendent, in timp ce presupun ca celelalte doua, din informatiile publice pe care le avem cu totii, sunt pe un trend descendent”, spune Prajisteanu.

In timp ce Universal McCann s-ar putea confrunta cu contractiile de bugete ale clientilor nord-americani Coca-Cola si Vodafone, iar Zenith Media a pierdut recent clientul Ursus in favoarea United Media, Mediaedge:cia a castigat la sfarsitul anului trecut trei clienti cu bugete mari: Danone, Colgate-Palmolive si Altex, care se adauga contului BCR, obtinut in primavara lui 2008.

Ultimele date publice ale Ministerului de Finante, din 2007, plaseaza Mediaedge:cia pe pozitia a opta in topul agentiilor de media, cu o cifra de afaceri care depaseste usor 25 milioane euro. Estimarile “pesimiste” ale lui Prajisteanu pentru 2008 si 2009 sunt de plus 30, respectiv 40%, ceea ce ar aduce agentia la un nivel minim de 45,5 milioane euro. In 2007, liderul de piata, Zenith Media, a rulat bugete de 54,5 milioane euro.

2009 nu este insa anul estimarilor longevive in piata de media, specialistii modificandu-si previziunile de la o luna la alta. Volatilitatea pietei se traduce si prin mutari mai dese ale conturilor de media, provocate de nevoia clientilor de a gasi cele mai eficiente variante de investitie.

La toate acestea se adauga evenimente neprevazute, cum ar fi vanzarea Bigger Group si disparitia actionarului majoritar, care a lasat gauri in conturile mai multor agentii de media de pe piata. “O astfel de actiune poate sa destabilizeze complet activitatea acelei agentii. Pentru ca profitabilitatea unei agentii de media in conditiile de astazi, de transparenta maxima fata de clienti, poate fi anulata foarte usor printr-o pierdere de 1 milion sau 2 milioane. Se poate schimba total ierarhia”, spune Prajisteanu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri