Piata de publicitate online in primul semetru: Haotica si sub nivelul lui 2008
Principalele tendinte in piata
Unde ne situam
De la stadiul “vreau si eu un banner” la campanii cu un concept interactiv puternic
Ce industrii si formate au facut zgomot in publicitatea online
Presedintele IAB Europe despre piata de publicitate online
4 / 7

De la stadiul “vreau si eu un banner” la campanii cu un concept interactiv puternic

Potrivit lui Alex Visa (foto), marketerii au inceput sa ceara agentiilor lor sa urmareasca eficienta in campaniile pe care le implementeaza.

“Secretul nu este insa in a te limita la o abordare de genul «vreau sa cumpar lead-uri si pot plati 5 eur / lead». Internetul nu inseamna asta.... Pe de alta parte, poti tu marketer sa vrei sa cumperi lead-uri la 5 eur, daca in fapt costul tau specific de a genera lead-uri este de 10 euro. Nimeni nu iti va vinde lead-uri la 5 eur pentru ca nu se poate. Aceasta abordare a CPL-ului este gresita, fundamental gresita. Internetul iti ofera posibilitatea de a masura tot in mare detaliu. Masuratoarea iti permite sa vezi ce ROI (return on investment) ai si practic ROI-ul este punctul de control, si nu costul per lead”, afirma Visa.

O parere similara are si Dragos Stanca. “Vrem sa trecem de la stadiu de «vreau si eu un banner» la campanii cu un concept interactiv puternic, bazate pe interesele si obiectivele clientului, de la bannere copiate dupa macheta de print la bannere realizate special pentru mediu online. A devenit deja o obisnuinta pentru marii clienti sa includa online-ul in planurile lor, mai avem, insa, de lucrat la ponderea din bugetul total de advertising care merge spre internet. Sau mai au clientii si agentiile. Sau noi toti”, declara Stanca.

In opinia lui Clement Nicolaescu, accentul in proiectele online a fost pus pe branding, interactivitate si legarea de continutul siteului.

“Branding, pentru ca pe timp de criza, in medii masurabile si controlabile, este o masura obligatorie. Interactivitate pentru ca pe asta mizeaza online-ul - comunicarea directa, real time cu consumatorul. Legarea de continut pentru ca un mesaj trebuie adaptat la natura comunitatii catre care se adreseaza”, explica Nicolaescu.

Totodata, Cristi Parvan sustine ca, aparent, se mizeaza foarte mult pe inovatie, insa de cele mai multe ori se ignora faptul ca user-ul de online e de multe ori “cu mai multe experiente” in fata “pietei de advertising”, ceea ce face ca “inovatia” sa nu fie perceputa ca atare si in zona de utilizator.

Bogdana Butnar considera ca jucatorii din online au pus accent in realizarea proiectelor in special pe “vizibilitate si reach la bani putini”.
Pe de alta parte, online-ul a ramas in continuare media cu cea mai larga paleta de reactii-de la abandonarea unor proiecte deja dezvoltate pana la new entry entuziast pe media online.

Astfel, Bogdana Butnar declara ca s-a inregistrat o crestere a reticentei fata de lobby-ul consumatorilor prin bloguri si a interesului fata de un display mai interactiv.

Magdalena Zander afirma ca acei clienti care erau obisnuiti cu mediul online si au avut rezultate in anii trecuti au continuat sa consume, chiar daca la un nivel mai scazut.

De asemenea, Mihai Dragan (mihaidragan.ro), fondator si manager al agentiei MB Dragan, caracterizeaza atitudinea clientilor drept “extrem de buna”. “Clientii inabordabili anul trecut au inteles nevoia de a trece catre acest nou mediu si anul acesta au lucrat indeaproape cu noi pentru a-si atinge tintele”, spune Dragan.

La polul opus se afla Cristi Petriceanu, care declara ca majoritatea clientilor au avut o atitudine destul de rezervata fata de mediul online, de tipul “Scump dom’le, scump! La TV e mai ieftin!”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri