50% din venituri, generate de online

50% din venituri, generate de onlineFrank este o retea de publicitate cu birouri in Atena, Barcelona, Shanghai si Bucuresti. Reprezinta, in opinia lui Dimitris Tranakas, unul dintre cei trei parteneri, “modelul viitorului” in materie de agentii de publicitate – business-uri restranse, flexibile, focusate pe strategie cu implementare in online si care incurajeaza creativitatea angajatilor printr-un mediu cat mai lipsit de constrangeri.

Inainte de a se implica in Frank, Tranakas a lucrat la McCann Erickson Grecia si la Ashley Worldgroup; partenerul sau Manos Damanakis, si el grec, face de 15 ani afaceri in Romania, in zona de catering si evenimente. Impreuna cu austriacul Niki Riegler, cei doi au deschis in septembrie biroul de la Bucuresti.

“Criza a fost cea mai buna oportunitate pentru noi. Clientii au nevoie multa de schimbare. Pentru agentiile de publicitate cu 100-150 de oameni e dificil pentru ca nevoia de serviciile lor nu era intru totul reala inainte de criza. Acum clientii cheltuiesc mai putin si vor ca banii pe care ii cheltuiesc sa le aduca rezultate reale. E nevoie de companii mai flexibile, cu mai putini oameni, dar foarte buni profesionisti”, spune Tranakas (foto).

Agentia pe care o conduce are acum circa 20 de angajati, care gestioneaza conturi precum Skoda, Sprider Stores, Asirom, Miele, Singer, Gap, Schenker si Mothercare. “Am deschis compania cu doi-trei clienti cu care am lucrat anterior. Ei au fost multumiti, am mai angajat oameni, am inceput sa ne dezvoltam”. Unul dintre primii clienti ai Frank in Romania, o companie cu care agentia colaboreaza si in Grecia, a fost producatorul grec de lactate Olympus. Alti clienti veniti pe filiera greaca sau austriaca vor fi anuntati in septembrie.

Oferta de servicii a Frank include creatie si strategie ATL si BTL, branding, productie, media, insa focusul principal este online-ul, care le aduce peste 50% din venituri. Divizia Frank Digital are 10 oameni si este condusa de Iulia Orzan (foto slide 2).

Aceasta echipa a castigat in iulie contul de comunicare online al Romtelecom, in urma unui pitch la care au participat peste 10 agentii. Potrivit lui Tranakas, principalul argument oferit Romtelecom a fost abilitatea de a construi o platforma online care va facilita comunicarea cu consumatorii, dar va reprezenta si un instrument de vanzare. Asta, coroborat cu termene de livrare reduse si preturi “foarte competitive” au transformat Romtelecom in clientul Frank.

In momentul in care Frank castiga Romtelecom, compania era destul de putin cunoscuta in piata si asociata aleator cu United Media, agentie locala de media. United Media nu face insa parte din grupul Frank, ci este agentia partenera Frank in Romania, realizand partea de media buying. “Am mai lucrat cu United Media pe vremea cand eram la celalata agentie, Ashley. Avem o colaborare buna”, explica Tranakas. Alte companii cu care Frank colaboreaza sunt Skepsis (organizare de evenimente) si MSPS (retail marketing).

'Am construit o companie in care sa ne placa sa lucram'

'Am construit o companie in care sa ne placa sa lucram'In luna septembrie, grupul Frank va anunta cativa clienti noi si va deschide un birou in Sofia. Tot atunci, compania din Romania va trage linie dupa primul an de activitate – un calcul ce ar trebui sa aiba rezultat pozitiv. Tranakas nu da detalii despre bugetele rulate in acest an. “Important e ca avem un business pe plus inca din primul an si ca modelul pe care l-am adoptat da rezultate”.

Antreprenorul sustine ca principalul scop al lui Frank nu e sa adune bani multi. “Eu am trecut prin multe companii de-a lungul anilor si am vrut ca asta sa fie un loc unde sa ne placa sa lucram. Nu ne focusam pe partea financiara, ci pe creativitate, vrem sa gasim oameni buni. Si atunci banii vor veni. Dar nu am pornit aceasta afacere ca sa facem bani. Am pornit-o ca sa putem face ceea ce stim ca e jobul nostru. Nu imi amintesc sa nu fi lucrat vreodata in publicitate”.

Intr-o perioada in care publicitarii romani ofera discursuri pragmatice, orientate spre business si metode de eficientizare, Tranakas are inca o prezentare boema a companiei pe care o conduce, si pe care vrea sa o cladeasca dupa “cultura Frank”: “Ne plac oamenii carora le place sa traiasca, nu cei carora le place sa munceasca din greu. Oamenii ar trebui sa isi ia vacante, sa citeasca carti reviste, sa mearga la cinema, sa calatoreasca in alte tari, sa interactioneze cu alti oameni. Nu ne plac oamenii care vin intr-o companie doar ca sa faca proiecte”.

Pentru urmatoarele luni, Tranakas isi propune sa-si intregeasca echipa, sa livreze clientilor proiectele promise pana la sfarsitul anului, sa castige clienti noi, dar si sa interconecteze mai bine birourile din Atena, Bucuresti si Sofia. Publicitarul considera ca prezenta pe aceste trei piete este un atu important pentru Frank, care ar putea crea, pentru clientii cu operatiuni in Romania, Bulgaria si Grecia, o singura campanie care sa poate fi declinata pe cele trei piete.

Pe termen lung, antreprenorul mizeaza pe mediul online, pe care il vede crescand constant in urmatorii 10 ani. Deocamdata, business-ul romanesc este o implicatie pe termen lung si va ramane, pentru Frank, headquartes-ul tuturor operatiunilor, datorita pozitiei centrale pe care o ocupa in Europa si al potentialului de crestere pe care il va avea piata romaneasca, chiar si dupa trecerea crizei. “Romanii mai au un lucru foarte important: pasiunea. Au energie, le place sa invete, se adapteaza la trenduri noi foarte repede. Pentru noi asta reprezinta o resursa foarte buna. Deci daca piata va fi aici, si noi vom fi aici”, conchide grecul.