Cum s-a resimtit criza On Air
Cum a reactionat Radioul Public
Accent pe online si audienta tanara
1 / 4

Cum s-a resimtit criza On Air

Piata radio, ca de altfel intreg mediul de afaceri romanesc, a fost puternic afectata de criza economica, noile restrictii financiare luandu-i prin surprindere pe multi romani, declara Maria Toghina.

In opinia acesteia, o alta problema majora cu care se confrunta piata de radio din Romania o reprezinta comercializarea pe scara larga a non-valorii.

"Din perspectiva radioului public, care are o misiune bine definita in ceea ce priveste promovarea valorilor autentice, educarea populatiei si informarea corecta, cred ca problema majora cu care se confrunta piata radio din Romania este comercializarea pe scara larga a non-valorii, a informatiei facile, a senzationalului lipsit de valoare informationala reala", spune Maria Toghina.

Lucrurile vor merge pe un fagas firesc doar in momentul in care fiecare domeniu va fi gestionat de specialisti, de oameni cu experienta si cunostinte solide.

"In ceea ce ma priveste, principala preocupare este situatia financiara a radioului si eficientizarea continua a produselor si serviciilor sale, indiferent de criza economica sau contextul social", afirma Toghina, subliniind ca si-ar dori ca pe "piata radio si mass-media in general sa existe mai multa consistenta si seriozitate, pentru ca mass-media reprezinta si o oglinda a societatii romanesti".

Ca si in situatia presei scrise, veniturile din publicitate atrase de posturile de radio au suferit un declin accentuat.

Daca in primul semestru din 2008, incasarile din publicitate ale postului public de radio au fost de 884.000 euro, in aceeasi perioada din 2009 acestea au scazut la 327.457 euro.

"Sunt mai mult decat optimista in ceea ce priveste cresterea audientei Radio Romania, mai ales ca in perioada crizei, oamenii au nevoie de informatie serioasa, obiectiva si de ultima ora. Din pacate insa, se preconizeaza o scadere a veniturilor din publicitate, datorata aceleiasi perioade de criza despre care vorbim. Rezultatele ultimului val de audiente au reconfirmat pozitia de lider pe piata radio a RRA si vom continua politica de programe in directia respectarii misiunii noastre de radio public", explica directorul general SRR.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri