Criza eco2soc
CSR, marca P&G
Promisiuni politice pentru CSR
1 / 4

Criza eco2soc

Traim din plin, in aceasta perioada, criza eco2soc (economica, sociala, ecologica), este de parere Yannis Freris (foto), Head of Corporate Communication & Sustainable Development la Gefyra S.A., prezent la conferinta CSR ’09. Coroborata cu “Comm boom” (boom-ul comunicarii, in care metodele clasice de comunicare au devenit ineficiente), perioada pe care o traversam poate fi numita “era CSR-ului”.

Potrivit unor studii derulate de Universitatea St. Gallen si de Universitatea din Leipzig, responsabilitatea sociala corporatista (CSR), aflata in prezent pe locul 3 in topul importantei activitatilor de comunicare, va urca, in urmatorii trei ani, pe primele pozitii.

In ultimii ani, CSR-ul s-a transformat intr-un mijloc de sustenabilitate pentru companiile care il practica, a spus Freris. Acum, insa, aceasta sustenabilitate se reduce la supravietuire. “Primii membri ai «generatiilor viitoare» sunt acum in pragul varstei de 20 de ani. Este vremea sa realizam ca viitorul este acum, ca sustenabilitatea nu inseamna altceva decat propria noastra supravietuire si ca «responsabilitatea sociala» nu este numai «nice-to-have», ci «absolutely-esential-to-have». Nu conteaza ce termen folosim, atata vreme cat ne dam seama ca trebuie sa ne schimbam comportamentul acum”, a spus comunicatorul grec, citand un pasaj din greeneconomypost.com.

Daca pana acum CSR-ul se rezuma adesea la comunicare, trebuie sa se materializeze in actiuni. Iar speranta adusa de comunicare va fi inlocuita de schimbarea adusa de actiune. CSR-ul se joaca, astfel, cu principalele elemente de discurs ale campaniei lui Barack Obama – “hope” si “change”. Freris confirma: “Cel mai bun comunicator al momentului este Barack Obama. Un comunicator este un ambasador al schimbarii”.

Revenind la detalii mai practice, actiunile de CSR nu trebuie sa piarda din vedere beneficiile directe pe care le vor aduce companiilor care le organizeaza. De exemplu, grupul Standard Life, cu activitati in domeniile pensii, sanatate si banking, deruleaza programe de CSR direct legate de activitatile sale: alfabetizarea copiilor in probleme de gestionare a finantelor, sanatate si educatie la locul de munca.

“Incercam sa explicam administrarea banilor unor copii cu varste de sub 12 ani. Daca reusim asta, vom fi rasplatiti peste ani, cand acesti copii vor fi clienti ai business-urilor noastre”, a spus Andrew Marshall-Roberts, Head of Corporate Responsibility la Standard Life.

In compania pentru care lucreaza Marshall-Roberts, CSR-ul reprezinta o zona separata, centrala in cadrul grupului si reprezentata in comitetul de board. Actiunile de CSR se bazeaza pe cercetari ample, facute o data la doi ani.

In Romania, situatia CSR-ului arata putin altfel. Organizatorii de proiecte de responsabilitate sociala sunt inca preocupati de faptul ca presa nu scrie despre proiectele lor, preferand sa abordeze managerii prezenti la conferinte pentru probleme de business.

“Fa ceva cu adevarat relevant pentru intreaga tara si atunci vei fi in prime time”, i-a spus Cristina Simion, managing director la Edipresse Group, unei persoane care se plangea de indiferenta jurnalistilor fata de proiectele de CSR. “Fa ceva care sa implice cat mai multi oameni”

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri