Prevenirea inainte de toate
Proiecte de criza
O criza politica si de incredere
1 / 4

Prevenirea inainte de toate

In ultimii cinci-sase ani, interesul companiilor pentru prevenirea riscurilor in comunicare a crescut constant – atat datorita directiilor primite de la centru de catre multinationale cat si dezvoltarii companiilor romanesti. In acest moment, pe zona de comunicare de criza, agentiile de PR ofera cel mai des servicii de prevenire a riscurilor: auditare de risc, verificarea traseelor informationale, manuale de criza, traininguri, simulari pe scenarii date, monitorizare de situatii de risc etc. Serviciile de comunicare de criza aduc un procent intre 5 si 25% din cifra de afaceri a agentiilor de PR.

Criza financiara a sporit, pe de o parte, interesul companiilor pentru prevenirea riscurilor; “In conditiile in care a devenit mai dificil sa faci business, clientii cauta sa minimizeze orice risc ce le-ar putea dauna afacerii”, spune Gabriela Lungu, managing partner The Practice. Pe de alta parte, a creat nevoi de comunicare pentru situatii specifice: reduceri de personal, schimbari de management, inchideri de unitati de productie, rezilieri de contracte, rezultate financiare proaste.

“Toate acestea au trebuit privite in context - scaderile mai mici decat media pietei, de exemplu, nu sunt neaparat scaderi, ci consolidari ale cotei de piata. In cazul disponibilizarilor conteaza foarte mult pachetele compensatorii, posibilitatile de reangajare, cursurile de reconversie si, desigur, masurile luate in favoarea angajatilor care raman”, spune Sorana Savu (foto), senior partner la Premium Communication. “Lucrurile se nuanteaza foarte mult si tin cont de sectorul industrial in ansamblu si de conditiile economice obiective. Compania nu mai e un caz izolat, asupra caruia toata lumea arata cu degetul, ci un jucator pe o piata instabila cu totul”.

Pentru a veni in intampinarea cererii, unele agentii au infiintat departamente specializate in comunicarea de criza. Este cazul GMP PR, care si-a lansat de curand un departament format din trei specialisti, care pot fi apelati de catre clienti 24 de ore pe zi/7 zile pe saptamana. “Pentru ca a crescut numarul de solicitari venite de la clienti am decis sa investim in specializarea unor oameni”, explica Ana-Maria Constantinescu, Head of Crisis Division la GMP PR.

In ceea ce priveste serviciile, departamentul se axeaza pe prevenirea crizelor – care este in ziua de azi, “la fel de importanta pentru un business precum planificarea personalului". O componenta importanta in prevenirea crizelor este, in ultima perioada, monitorizarea mediului online, care capteaza tot mai mult din atentia comunicatorilor.

"Este adevarat ca puterea social media in Romania nu se poate compara in acest moment cu ceea ce vedem in alte tari europene", spune Constantinescu. "Cu toate acestea, mass media traditionale au inceput de de ceva vreme sa isi faca stirile inspirate din filme de pe YouTube, initiative ale bloggerilor sau cazuri de pe petitiionline.ro".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri