10. Ferrero

10. FerreroFerrero Romania, producatorul Kinder, Nutella si Tic Tac, este un new entry in topul celor mai mari 10 investitori in publicitate, realizat pe baza datelor furnizate de Alfa Cont. El a urcat de pe pozitia 14, pe care o ocupa in anul 2009, pana pe 10, cu un buget de 35,7 milioane euro la rate card (valoare bruta, fara negocieri). Valoarea reala, neta a bugetelor de rate card poate fi insa mai mica cu pana la 90%, datorita negocierilor purtate de agentiile de media buying cu furnizorii de spatiu publicitar (in principal televiziunile, care acapareaza cea mai importanta parte a bugetelor de reclama).

Pe pozitiile de la 11 la 20 se afla Reckitt Benckiser, Colgate-Palmolive, Romtelecom, Danone, Coca-Cola, Johnson Wax, GlaxoSmithKline, Mars Romania si Wrigley’s.

9. L'Oreal Romania

9. L'Oreal RomaniaProducatorul de cosmetice L’Oreal se situeaza pe locul 9 in topul celor mai mari investitori in publicitate din Romania, urcand o pozitie fata de clasamentul din 2009. Potrivit datelor furnizate de Alfa Cont, L’Oreal a investit in primele cinci luni ale anului un buget de 38,7 milioane euro,

8. Kraft Foods

8. Kraft FoodsKraft Foods, care a anuntat ieri vanzarea afacerii Cadbury in Romania – Kandia Excelent – catre fondul de investitii Oryxa Capital, a coborat o pozitie in topul advertiserilor dupa bugetele brute de reclame, pana pe locul 8. Astfel, Kraft a investit 46,4 milioane euro la rate card pentru promovarea brandurilor sale, printre care se numara Jacobs, Milka si Poiana.

7. Cosmote

7. CosmoteIn prima jumatate a anului trecut, Cosmote a fost cel mai mare advertiser din Romania, devansand Procter&Gamble. La nivelul intregului an 2009 s-a situat pe pozitia a doua. Insa in primele 5 luni ale lui 2010 a redus turatia si a coborat pana pe locul 7, cu un buget la rate card de 58,7 milioane euro.

6. Nestle

6. NestleNestle a avut una din cele mai importante cresteri in aceste prime 5 luni ale anului, urcand pana pe pozitia a sasea, dupa ce in 2009 prinsese abia locul 13. Bugetul la rate card al jucatorului din FMCG a fost de 66,3 milioane euro.

Nestle comercializeaza in Romania dulciuri (Joe, KitKat, Nesquick, Lion, Smarties), bauturi (Nescafe), produse culinare (Maggi), cereale pentru micul dejun, alimente pentru sugari si hrana pentru animale.

5. Henkel

5. HenkelO ascensiune in top a avut si Henkel Romania, care a investit in primele cinci luni ale anului 68,5 milioane euro. In clasamentul de anul trecut, Henkel se afla pe locul 9. Compania produce marcile Persil, Perwoll, Pur, Schauma, Fa si Ceresit.

4. Vodafone

4. VodafoneVodafone, compania din telecom cu cea mai mare acoperire media, se mentine in partea superioara a clasamentului advertiserilor, mai precis pe pozitia a patra. Operatorul a investit 72,2 milioane euro la rate card ca sa-si promoveze “Marea Ieseala” si celelalte aventuri ale gastii lui Paul.

3. Orange

3. OrangeOrange, cel mai mare operator de telefonie din Romania, a avut si cele mai mari investitii in publicitate din categoria sa. Cu 76,9 milioane euro la rate card, compania franceza a avut o vizibilitate mai mare in mediile de promovare decat competitorii sai.

2. Unilever

2. UnileverGigantul din FMCG care produce marci precum Dove, Rexona, Sunsilk, Knorr, Lipton si Rama, a revenit pe pozitia a doua, pe care o ocupa in 2008, dupa ce in 2009 coborase pe locul 5.

In intervalul analizat, Unilever a investit in publicitate 84,3 milioane euro la rate card.

1. P&G

1. P&GLiderul investitiilor in publicitate ramane Procter&Gamble, una dintre cele mai mari companii producatoare de bunuri de larg consum, al carei portofoliu include Ariel, Tide, Pampers, Gillette sau Wella.

Narcis Horhoianu, director de marketing P&G Romania, declara recent pentru Wall-Street ca publicitatea ramane importanta intr-o perioada de scadere a consumului, la fel ca o “prezenta superioara” in magazinele relevante.