21 Iulie 2011

Ce invatam din scandalul care l-ar putea baga pe Rupert Murdoch la inchisoare



De la inceputul acestei luni, imperiul mediatic condus omul de afaceri australian Rupert Murdoch este pe primele pagini ale ziarelor din lumea intreaga din cauza scandului interceptarilor telefonice facute de jurnalistii grupului News Corp. Iar stirile despre Murdoch par sa devina un fel de povesti precum cele care apareau pana acum in tabloidele pe care le detine si care i-au adus succesul, scrie The Street.

Ce putem invata insa din tot acest scandal?

1. Cand are loc o criza, amanarea si negarea acesteia nu sunt o strategie eficienta.

2. Cand un angajat face o greseala, trebuie sa vorbiti cu acesta inainte ca ceilalti angajati sa repete greseala lui.

3. Este esential sa delegati sarcinile pentru a va conduce cu succes compania, dar trebuie sa continuati sa observati totul cu atentie.

4. Cultura organizationala este cea mai important lucru. Daca managerii sunt aroganti, la fel vor deveni si angajatii. Astfel, acestia vor tinde sa fie mai indulgenti fata de lipsa de etica pentru ca vor considera ca aceasta este insesizabila.

5. Cu cat unii oameni devin mai importanti, cu atat caderea lor este mai dureroasa.

Primele informatii despre scandul interceptarilor telefonice ilegale practicate de jurnalistii ziarelor lui Rupert Murdoch (foto) au aparut in urma cu cinci ani, cand un reporter de la ziarul News of the World a fost acuzat ca impreuna cu un detectiv particular a ascultat telefoanele mobile ale familiei regale britanice in cautarea de subiecte picante care sa fie publicate in ziar.

Jurnalistul a fost concediat, iar managementul News of the World a asigurat Scotland Yard (politia metropolitana londoneza) ca acest caz a fost unul singular, reporterul demis fiind singurul care proceda astfel pentru a face rost de stiri.

Insa lucrurile nu au stat chiar asa pentru ca, potrivit datelor aparute in presa, jurnalistii de la News of the World ar fi interceptat telefoanele celebritatilor, politicienilor si familiilor victimelor din atacurile teroriste din 2006 de la metroul londonez.

Pe de alta parte, anul trecut Sean Hoare, un fost reporter al cotidianului britanic intre 2001 si 2005, a declarat pentru ziarul american The New York Times ca Andy Coulson, fost redactor-sef al tabloidului si cel care a devenit apoi consilierul pe comunicare al premierului britanic David Cameron, stia de interceptarile telefoanelor, ba chiar ii incuraja pe jurnalisti sa faca acest lucru. Hoore a fost gasit mort in apartamentul sau in urma cu doua zile.

Insa scandalul a izbucnit in urma cu doua saptamani cand a iesit la iveala ca in 2006 jurnalistii au facut rost de telefonul lui Milly Dowler, o fetita in varsta de 13 ani care a murit in atentatele de la Londra, iar acestia au sters mesajele din telefonul copilei, cel mai probabil ca reporterii altor publicatii sa nu aiba acces la ele. Acest lucru i-a impiedicat pe politisti sa investigheze disparitia ei si i-au facut pe parinti sa sa creada ca fiica lor inca mai era in viata.

Cand s-a aflat de acest lucru cititorii s-au revoltat, contractele de publicitate cu cele mai companii au fost intrerupte, iar conducerea News International, filiala britanica a News Corp, a decis sa inchida ziarul, sperand ca astfel scandul se va termina.

Insa acesta a fost doar inceputul. In scurt timp, Andy Coulson a fost arestat si la fel s-a intamplat si cu Rebekah Brooks, directoare a News International intre 2009 si 2011 si fost redactor-sef al cotidianului cand au fost facute o parte dintre interceptari.

Pe 19 iulie, cand Rupert Murdoch a trebuit sa dea socoteala in fata Parlamentului britanic pentru actiunile angajatilor sai, mogulul media a declarat in fata politicienilor ca este cea mai umila zi din viata lui.

Insa refuzul acestuia de a-si asuma responsabilitatea pentru ceea ce au facut jurnalistii grupului, s-ar putea sa fie ceea ce va duce la decaderea magnatului media.

In acest moment este aproape sigur ca Murdoch, presedintele si CEO-ul News Corporation, va fi inlocuit de la conducerea companiei de catre actionariat mai ales ca analistii estimeaza ca actiunile acesteia vor urca cu 50% dupa ce managerul va fi indepartat.

Printre brandurile media pe care le detine compania se numara The Wall Street Journal, The New York Post, Daily Telegraph, editura Harper Collins Publishers, Dow Jones, FOX Broadcasting Company, studiourile de film Twentieth Century Fox .



Citeste si