Avem o perceptie distorsionata asupra cenzurii. Tindem sa o vedem ca o restrictionare nejustificata a libertatii de actiune. Cred ca este mai mult un raspuns intarziat si supradimensionat al statului in fata neputintei pietei de a se autoreglementa, de a crea si respecta standarde.

Imediat se vede un avantaj important al autoreglemantari, cei care se ocupa cu realizarea ei stiu foarte bine despre ce e vorba si sunt foarte implicati in piata. Totusi, autoreglementarea unei piete trebuie sa inceapa cu autocenzurarea mesajului fiecarui brand. Brandul fiind cel care castiga direct prin faptul ca nu deranjeaza potentialul sau utilizator.

Internetul este o media care in mare masura este generata de utilizator. Concret, ei pot sa sa isi exprime foarte usor nemultumirea. Pe masura ce retelele sociale, forumurile si blog-urile se dezvolta, creste puterea utilizatorilor de a isi exprima nemultumirea fata de anumite practici promotionale. Acest lucru influenteaza si alti utilizatori putand avea un efect exploziv, foarte daunator brand-ului. Nu este doar cazul campaniilor online, orice campanie. Chiar mai mult, si alte elemente ale interactiunii utilizatorilor cu brandul pot genera o reactie puternica din partea utilizatorilor.

Autoreglementarea din partea brand-ului previne astfel de probleme. De aceea trebuie facute studii inainte de campanie, in timpul campaniei si dupa campanie. Cel mai simplu se consulta direct utilizatorul. Industria jocurilor pe calculator face acest lucru de ceva timp. Inainte de a lansa un produs il trimit la test comunitatilor de jucatori. Chiar se opereaza modificari in produsul final in functie de sugestiile utilizatorilor.

Vlad Popa este Sales and Client Service Manager in cadrul Internet Corp, publisher-ul Wall-Street.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri