19 Iunie 2008

Cautarile pe mobil musca din felia motoarelor de cautare



Sase din zece utilizatori de iPhone au efectuat, in ianuarie 2008, cautari prin intermediult elefonului mobil, potrivit M: Metrics, ceea ce inseamna ca acesta este unul din motivele cautarea mobila castiga teren.

Daca pana acum Google trona in domeniul cautarilor pe Internet, evolutia tehnologiei mobile da nasterea unor noi concurenti pentru cel mai mare motor de cautare din lume.

In plus, segmentul cautarilor mobile va creste considerabil in perioada urmatoare, dat fiind faptul ca smartphone-urile au devenit tot mai indispensabile, dar si pentru ca cererea este din ce in ce mai mare.

Din aceasta cauza, advertiserii si marketerii
stiu exact ce trebuie sa faca pentru ca publicitatea de pe retelele de cautare mobile sa dea rezultate.

“Consumatorii sunt predispusi sa foloseasca mai multe tipuri de cautari pe telefoanele lor mobile”, afirma Paran Johar, CMO JumpTap.

In plus, majoritatea reclamelor din spatiul telefoniei mobile sunt reclame text sau bannere, eventual videoclipuri publicitare, a adaugat Johar.

Publicitatea din spatiul mobil, precum si motoarele de cautare mobile raman atractive in continuare, datorita faptului ca aceste tipuri de reclame targeteaza publicul consumator in concordanta cu locatia acestuia. Insa, cresterea acestui segment publicitar este lenta.

Anul trecut, chiar si utilizatorii de mobile care au efectuat cautari nu au savarsit actiuni atat de variate in acest domeniu, doar un sfert, 27%, dintre consumatorii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani folosind aceasta functie in mod frecvent sau chiar ocazional.

Dintre cei cu varsta peste 25 de ani, dar pana in 54 de ani, circa 15% au operat prin intermediul telefoanelor mobile pentru a cauta diverse informatii, iar 5,5% din cei cu varsta intre 55 si 64 de ani au facut acest lucru.

Ceea ce trebuie sa retina, in schimb, marketerii si advertiserii este faptul ca aceste cautari mobile sunt similare cu, dar nu identice cu cautarile efectuate pe Internet, dupa cum spune Johar.

“Faptul ca tehnologia cautarilor pe telefoanele mobile utilizeaza cuvinte cheie sau insertii, la fel ca pe Internet, arata doar ca cele doua ramuri sunt similare. Nu este vorba de aceeasi afacere aici”, este de acord John du pre Gauntt, senior analyst eMarketer.

Spre exemplu, sumele investite anul trecut in publicitatea mobila au totalizat 34,5 milioane de dolari (22,3 milioane euro) si se asteapta ca valoarea invetitiilor facute in acest domeniu sa atinga, in 2008, aproximativ 107 milioane de dolari (69,3 milioane euro).

Pana in 2012, cheltuielile totale in domeniul publicitatii din spatiul mobil vor fi de 1,4 miliarde de dolari (907 milioane euro), conchid cei d ela eMarketer.



Citeste si