26 Iunie 2008

Care sunt advertiserii americani cu cele mai mari bugete



Primii 100 de advertiseri din Statele Unite si-au marit, in 2007, bugetele alocate publicitatii cu doar 1,7%, in timp ce cheltuielile de media ale celor mai importanti marketeri au crescut cu un procent neglijabil, de 0,3% (cea mai lenta crestere inregistrata de la recesiunea din 2001), potrivit AdAge.

In plus, in timp ce cheltuielile din domenii precum marketingul direct sau alte servicii de marketing au obtinut rezultate mai bune decat inainte, totusi, acestea au crescut cu doar 3,6%, cresterea fiind cu mult mai scazuta decat in mod obisnuit.

Marketerii americani importanti care au trecut prin perioade economice drastice si au depus eforutir mari pentru a controla costurile, au devenit mai severi si si-au impus anumite limite in ceea ce priveste nivelul cheltuielilor, arata studiul intocmit de Ad Age, despre cei 100 de lideri publicitari din SUA.

Noile trenduri in acest domeniu arata o detasare
fata de media traditionala (reclamele in print si cele TV), care a inregistrat anul trecut 58,1% din cheltuielile totale facute de marketerii de top din Statele Unite, fata de 58,9%, cat era in 2006, conform studiului efectuat.

Restul investitiilor facute in advertising au venit din alte ramuri, precum promovarile de produse prin actiuni de marketing, marketing direct sau comunicare digitala, inclusiv anumite forme de media online.

Insa, in timp ce marketerii continua sa migreze catre domenii neexplorate, cresterea inceata de anul trecut a aratat ca anumite arii nu sunt imune la efortul advertiserilor de a reduce cheltuielile de publicitate.

Internetul a aratat ca este un punct forte pentru aceasta industrie. Investitiile facute in publicitatea online de display au crescut cu 33% anul trecut in topul celor 100 de lideri publicitari americani, dupa cum arata datele transmise de TNS Media Intelligence Centrului de analiza Ad Age.

Reclamele in display, cum sunt bannerele, de exemplu, au atins anul trecut 6,8% din cheltuielile alocate de publicitari acestui tip de publicitate, fata de 5,1%, cat se inregistra in 2006 sau fata de 3%, cat era in 2003.

Internetul castiga asadar din ce in ce mai mult teren, insa nu poate sa inlocuiasca media traditionala in totalitate. Cel mai mult au pierdut ziarele (8,5%) si televiziunea (1,2%).

Din acest motiv, pentru a compensa pierderile din publicitatea traditionala, marketerii au investit cu aproape un miliard de dolari (642 milioane euro) mai mult in Internet, pe cand suma alocata publicitatii din ziare a scazut cu 674 de milioane de dolari (433 milioane euro), iar bugetele pentru TV cu 406 milioane de dolari (260 milioane euro).

Cei 100 de advertiseri de top au adunat in 2007 aproximativ 41% din publicitatea de media masurata in Statele Unite, share-ul acestora variind in functie de mediu, astfel ca maijoritatea companiilor au plasat 71% din publicitate la TV, prin retele, si jumatate prin cablu, iar doar 37% catre publicitatea in display pe Internet.

Dintre toate cele 100 de companii, 58 au investit cel mai mult in publicitatea din Statele Unite in 2007.

Cel mai de top advertiser este P&G, care a crescut bugetul de publicitate din SUA cu 7,1% fata de anul precedent, atingand o suma investitionala record, de 5,2 miliarde de dolari (3,34 miliarde euro), potrivit estimarilor Ad Age. Acest lucru face din P&G prima companie care a cheltuit mai mult de 5 miliarde de dolari/anual pentru a face publicitate in Statele Unite.

De fapt, compania s-a situat de aproape fiecare data (mai exact, de 51 de ori, anuarul Ad Age publicandu-se pana acum de 53 de ori) pe locul intai sau pe doi din acest punct de vedere.

General Motors a estimat ca investiile pentru publicitate vor ajunge la 3 miliarde de dolari (1,9 miliarde euro), cunoscand o crestere de 8,7%. Astfel, GM se claseaza pe al patrulea loc in top 100, desi in ultima perioada compania a taiat foarte mult din bugetele de publicitate pentru brandurile Ford, Chrysler, Toyota, Honda si Hyundai, potrivit analizei Ad Age.

In total, investitiile industriei auto pentru publicitate s-au prabusit, pierzand 18,5 miliarde de dolari (11,8 miliarde euro), adica mai putin cu 6,4%, in conditiile in care vanzarile la automobile si camioane au scazut si ele cu 2,5% anul trecut.

Totusi, rezultatele industriei din publicitatea auto au facut ca aceasta categorie sa fie, la ora actuala, a doua mare ramura, dupa retail, in care s-au investit cei mai multi bani pentru promovare.

In retail, suma investita a fost de 18,7 miliarde de dolari (12 miliarde euro).

Categoria telecomunicatiilor se pozitioneaza pe al treilea loc, cu 10,9 miliarde de dolari (700 milioane euro), toate cele trei mari companii de telecom din Statele Unite investind masiv in publicitate. In fiecare an, fie AT&T, fie Verizon sau Sprint au alocat cele mai mari bugete publicitatii.

Piata de telecom din Statele Unite se maturizeaza din ce in ce mai mult, iar principalul val de consolidare al industriei si de rebranduire a campaniilor publicitare este complet, insa acest lucru nu inseamna ca piata de publicitate de telecom nu va continua sa-si depaseasca nivelul actual.

Pe acest segment, AT&T si Verizon sunt cele mai mari megabranduri, alocand 2 miliarde de dolari (1,28 miliarde euro) fiecare pentru advertising.



Citeste si