26 Iunie 2008

Blogurile si miliardarii americani



Cand un miliardar vrea sa urmareasca un mijloc de comunicare in masa are foarte multe optiuni. Acesta poate sa-si fondeze propria retea de televiziune, cum a facut Ted Turner cu CNN, sa cumpere o revista, urmand exemplul lui Mort Zuckerman, care a cumparat U.S. News & World Report ori sa cumpere un ziar cum a facut Rupert Murdoch, care a platit recent 5,6 miliarde dolari pentru a-si adauga The Wall Street Journal la imperiul sau media, scrie revista Forbes.

Doar ca unii dintre cei mai bogati oameni ai lumii au optat pentru o optiune mai putin costisitoare. Unul dintre acestia este investitorul activ Carl Icahn, cel care a inceput recent sa aiba dispute cu Yahoo! si cu alte cateva companii. Un altul este Ross Perot, un miliardar probabil cunoscut pentru surprinzatoare sa incercare de a deveni presedintele Statelor Unite in 1992. Ambii investitori si-au creat bloguri.

In luna martie, Forbes estima averea lui Icahn la 14 miliarde de dolari si pe cea a lui Perot la 4,3 miliarde de dolari. Sume destul de mari pentru ca fiecare sa isi poate permite orice ziar, revista sau canal TV, dar aceste media aduc probleme legate de independenta editoriala si este clar ca cei doi miliardari sunt interesati sa scrie editorial.

Icahn doreste, de asemenea, sa evidentieze problemele cu care se confrunta tara pe IcahnReport.com. Pe site-ul sau, miliardarul ironizeaza abuzurile pe care corporatiile le fac in Statele Unite ale Americii. Evident, unele dintre abuzurile pe care le condamna Icahn sunt practicile corporatiile legate de strategiile de investitii. In postarile lui, acesta ataca practica consiliilor de administratie nesigure care provoaca greutati pentru investitori activi ca Ichan sa preia controlul asupra unei companii.

Miliardari care isi scriu bloguri nu sunt un lucru nou. Mark Cuban scrie in mod regulat pe BlogMaverick.com din 2004. Pierre Omidyar are, de asemenea, un blog pe pmo.vox.com. Bineinteles, ambii ar trebui sa multumeasca Internetului pentru miliardele de dolari pe care le detin. Omidyar, de 40 de ani si o avere de 7,7 miliarde de dolari, a infiintat site-ul de licitatii online eBay. Mark Cuban, de 49 de ani cu o avere de 2,6 miliarde de dolari, a lansat un portal audio si video pe care l-a vandut catre Yahoo! pentru miliarde de dolari.

Alti miliardari au ales alt tip de a-si comunica parerile: Warren Buffet este faimos pentru newsletter-ul lui anual catre actionari, iar Bill Gates a scris carti si editoriale in ziare.

Totusi, blogul lui Icahn si al lui Perot nu sunt opere de arta. Miliardarii fac parte dintr-o alta generatie de la care nu se asteapta prea multe cunostiinte despre Internet. Perot, de 77 de ani, si-a construit averea pe servicii pentru calculatoare cu mult timp inainte de dezvoltarea Internetului.

Ichan, de 72 de ani, si-a acumulat bogatia
prin cumpararea de companii falimentare si indreptandu-le spre success. In ciuda acestor lucruri, primele postari ale acestora arata ca nu au nicio problema in a atrage cititori. Pozitia, succesul si miliardele de dolari pe care le detin le garanteaza acestora o audienta curioasa si constanta.



Citeste si