26 Iunie 2008

Vlad Popa: Studiul de audienta si trafic Internet



O etapa importanta in dezvoltarea utilizarii oricarei media este masurarea audientei pe care o atinge. Mai mult, masurarea trebuie facuta de un organism indepedent pentru o mai buna transparenta si recunoastere in piata. Este un drum parcurs deja de TV, presa si radio. Este randul Internetului sa faca acest pas si in Romania.

Studiul de audienta si trafic Internet, pe scurt, SATI, este realizat sub umbrela BRAT, care are deja experienta similara pentru presa. Pe langa, experienta si credibilitate, BRAT are avantajul unei interfete unitare atat pentru studiul de presa cat si pentru studiul de Internet.

www.vladpopa.ro

Intr-o piata care da primele semne de maturitate, SATI este primul pas important pentru a depasi pragul de 2% reprezentat de consumul de media Internet din totalul mixului de media. Partea de trafic este deja disponibila, dar partea de audienta este cea esentiala. Pe 1 iulie s-a fixat data lansarii acestei parti a studiului.

Cateva efecte ale studiului vor fi profesionalizarea procesului de planificare a campaniilor si migrarea bugetelor catre site-urile de nisa care izoleaza cel mai bine un anumit target.

De ce profesionalizare ? Pentru ca vor fi suficiente date pentru a putea realiza planificari complexe, pentru a putea selectiona site-urile in functie de caracteristicile audientei lor. De asemenea, doar cine are o directie clara si sustinuta catre online, va plati pentru a avea aceste date. Acest fapt duce la specializarea oamenilor care se ocupa de planificare. Lucru care va aduce in timp valoare adaugata pentru client.

De ce site-uri de nisa ? Una din problemele publicitatii este ca are un exces de consum. Pentru a reduce acest exces, se cauta vehiculele media care izoleaza cat mai bine target-ul unui produs. Datele studiului vor delimita mult mai bine target-ul fiecarui site si vor adauga mult mai multe date despre interesele si obiceiurile acestuia. Se va depasi nivelul de varsta, sex si venit, aparand date despre frecventa de vizitare a unui site (publicul tinta general si publicul tinta restrans), intentiile de cumparare, obiceiurile de consum si alte interese ale audientei.

Pe 1 iulie a fost anuntata lansarea studiului. Articolul de saptamana viitoare va fi cuprinde cateva date generale si o scurta analiza a primelor rezultate.

Vlad Popa este Sales and Client Service Manager in cadrul Internet Corp, publisher-ul Wall-Street.



Citeste si