10 Iulie 2008

De ce au nevoie companiile de tehnologia Web 2.0?



Odata cu dezvoltarea industriei Internetului au aparut si activitati conexe care ofera o alternativa sau chiar posibilitatea de a avea acces la informatie.

Un punct forte pe care il ofera Internetul este acela ca da nastere unei noi generatii de utilizatori si ca imbunatateste, astfel, managementul afacerilor si dezvolta nivelul corporativ global.

Pentru ca tot mai multe persoane folosesc noua tehnologie interactiva, este important de stiut care sunt cele mai uzuale denumiri folosite in acest spatiu si ce semnficatie au acestea, si mai ales, ce reprezinta ele in lumea corporatista.

De aceea, Forbes a intocmit o lista cu cele mai cunoscute tehnologii din mediul online:

• RSS (Really Simple Syndication)
sunt formate de feed-uri web, care ofera informatii si continuturi solicitate de utilizator.

• Social networks, cum sunt Facebook sau MySpace, sunt acele retele sociale online folosite pentru comunitati de oameni care au aceleasi interese si activitati sau pentru cei care sunt interesati in a explora interesele si activitatile celorlalti.

O tehnologie rapida de mesagerie (quick messaging technology), cum este Twitter, permite celorlalti utilizatori sa stie ceea ce faci tu intr-un moment sau altul.

Tehnologiile de retea sociala (social networking technologies) sunt acelea care permit utilizatorilor sa faca schimb pe Internet de link-uri, fotografii, videoclipuri si muzica cu prietenii lor. Un exemplu de o astfel de tehnologie este FriendFeed.

• Instant messaging (IM) se refera la serviciile de mesaje transmise instantaneu, precum Yahoo Messenger, Windows Live Messenger s.a. Am putea spune ca serviciile IM sunt o forma mai evoluata si mai scurta a e-mail-ului.

• Wiki-urile, bloguri-le si mash-up-urile distribuie, colecteaza si editeaza informatii.

Anumite persoane ar putea privi aceste tehnologii ca fiind interesante pentru uzul personal, insa nu si pentru importanta pe care o aduc in cadrul lumii corporatiste. Totusi, Forbes propune cateva posibilitati de gandire la scara corporatista a acestor tehnologii interactive.

RSS-urile ar putea fi utilizate de catre companii pentru a trimite prin Intranet informatii de ordin major direct catre consumator.

Site-urile sociale pot ajuta o organizatie sa gaseasca testeri pentru produsele pe care urmeaza sa le lanseze pe piata, dat fiind faptul ca pe MySpace sau Facebook, fiecare utilizator are creat un profil ce contine date personale si informatii despre persoana respectiva.

Twitter si FriendFeed pot fi folosite ca instrumente de comunicare si colaborare. De exemplu, dupa cum sugereaza cei de la Forbes, imaginati-va cum ar fi daca un membru al unei companii ar scrie urmatorul mesaj pe Twitter (un “tweet”): “Updatez planul de marketing al companiei X, are cineva vreo idee despre Y?”, asta in loc sa trimita un e-mail care risca sa se piarda in Inbox-ul destinatarilor. Acel “tweet” ar putea obtine o audienta mai mare si ar putea genera, totodata, un raspuns mai bun. Mai mult, imaginati-va cum ar fi sa trimiteti planul de marketing via FriendFeed, cand acesta este gata...

Serviciile de Instant Messaging va pot ajuta atunci cand aveti de purtat discutii scurte, pe care nu vreti sa le deschideti cu un e-mail care sa se piarda in posta dvs. In plus, acestea nu ocupa mult spatiu, si, de asemenea, ele contin o arhiva pe care o puteti accesa oricand pentru a reveni la ceea ce ati discutat cu cineva anume.

Wiki-urile si blog-urile ar putea fi utilizate in cadrul unor traininguri pe care le organizeaza compania dvs. sau cand se colaboreaza pentru proiecte ample.

Mash-up-urile pot aduce laolalta, din surse variate, date despre productie si despre operare, permitand, astfel, unui manager de produs sa obtina o privire de ansamblu completa asupra operatiilor care au fost efectuate in firma.

YouTube ar putea fi utilizat pentru training sau pentru distribuirea unor mesaje importante. De exemplu, lansarea unui nou produs ar putea fi anuntata printr-un videoclip inregistrat si incarcat pe site-ul respectiv.

Toate aceste tehnologii au intrat, mai nou, in categoria definita “Enterprise 2.0”. Desigur, cu toate noutatile din spatiul online, utilizarea acestor tehnologii ar putea ridica o serie de probleme. Tocmai de aceea, trebuie explorate din toate punctele de vedere, pentru a se putea obtine cu ajutorul lor cele mai bune rezultate.



Citeste si