17 Iulie 2008

Murdoch cauta noi achizitii media



Rupert Murdoch, proprietarul News Corporation care detine The New York Post, si Mortimer B. Zuckerman, dezvoltatorul real estate si proprietarul The Daily News, care ani de zile au fost competitori inraiti, iau in considerare inimaginabilul: cooperarea.

Reprezentati din partea lui Zuckerman si lui Murdoch au fost in discutii pentru cateva saptamani pentru a gasi o modalitate prin care sa combine unele functii de afaceri ale The Daily News si The Post, au declarat surse apropiate situatiei citate de The New York Times. Acestea si-au pastrat anonimatul pentru ca discutiile sunt intr-o etapa delicata si ambele parti si-au dorit ca acestea sa ramana confidential.

Discutiile dintre cele doua ziare au inceput serios in luna mai dupa ce a fost anuntata vanzarea Newsday catre Cablevision Systems Corporation pentru 650 milioane de dolari. Murdoch si Zuckerman au inaintat oferte pentru Newsday, care a fost vandut de Tribune Company. Fiecare a oferit 580 de milioane de dolari si s-au impotrivit pretului mare oferit de Cablevision.

Un executiv implicat in discutiile dintre The Post si The Daily News a descris aceste discutii drept “preliminare”, si a adaugat ca ambele parti s-au incredintat pentru a ajunge la un acord. Negocierile nu au implicat inca o intalnire fata in fata dintre Murdoch si Zuckerman.

Reprezentantii lui Murcdoch si cei ai lui Zuckerman au refuzat sa comenteze.

Pe langa acest pact dintre The Post si The Daily News, doua ziare si The Wall Street Journal, care de asemenea sunt detinute de News Corporation, au in vedere combinarea operatiunilor de livrare la domiciliu pentru a economisi bani si cauta oferte de la furnizori.

Vorbind doar de acest aspect, Howard Rubenstein,
purtatorul de cuvant al ziarelor participante a declarat ca “cererea de oferta este o oportunitate pe care vor sa o exploreze impreuna pentru costurile scazute, imbunatatirea eficientei si pentru a consolida respectivele ziare”.

Avocatii celor doua ziare incerca sa gaseasca o structura pentru un acord care sa nu necesite un acord comun de operare, mecanism pe care alte ziare l-au folosit, care necesita crearea de o entitate separata cu o conducere separata si care in definitiv ar inseamna fuziunea tuturor functiilor de afaceri mentinand in acelasi timp redactii separate.

In schimb, discutiile s-au axat pe combinarea de imprimare, distributie si alte functii dinafara biroului, mentinand in acelasi timp separat personalul companiilor si cel al stirilor, in efortul de a reduce milioane din costurile anuale.

Un pas important este de a decide care presa de imprimare va fi folosita. Cu cativa ani in urma The Post a investit aproape 300 de milioane de dolari intr-o noua tipografie din South Bronx. In luna februarie Daily News a anuntat investitii masive prin care doreste sa faca primul ziar major din tara care va avea toate paginile color.

The Post pierde anual aproximativ 50 de milioane de dolari. Murdoch are in vedere un joint venture cu Newsday deoarece acest aranjament ar putea sterge pierderile ziarului The Post. Acordul cu The Daily News nu ar face The Post imediat profitabil, dar ar fi un pas important pentru eliminarea pierderilor semnalate de ziar.

Aceasta nu este prima data cand ziare rivale discuta de impartirea costurilor, in 1999, ziarele au purtat discutii de explorare, iar problema a fost amanata de nenumarate ori de-a lungul anilor. Acum in conformitate cu executivii implicati in discutii, acestea au devenit mult mai urgente din cauza semnalelor slabe din industrie. Un executiv a declarat ca urgentarea discutiilor a fost “realitatea afacerilor din ziarele moderne”.

Discutiile au subliniat deteriorarea economica a industriei care se confrunta cu un declin al circulatiei si cu cresterea popularitatii reclamelor de pe internet. Traficul ambundent de pe site-urile ziarelor reprezinta o mare audienta pentru continutul pentru care ziarele le produc, dar cresterea publicitatii pe internet nu a reusit sa acopere pierderile provenite din reclamele tiparite in ziar.

In timp ce tabloidele din New York cauta un aranjament care sa se rezume la un acord comun de operare, orice afacere de cooperarea dintre acestea ar putea aduce o analiza legala.

Alan L. Marx, avocat al King & Ballow care lucreaza la acorduri comune de operare a mai multor ziarelor, a declarat ca impartirea costurilor de imprimare si cumpararea comuna de materiale cum ar fi hartia si cerneala ar reprezenta cateva probleme legale. Atunci cand se discuta vanzarea comuna de publicitate intervine riscul de a intra in sfera practicilor anticoncurentiale.

“Singura zona unde pot aparea potentiale probleme este cea a vanzarilor”, a adaugat acesta.

De-a lungul anilor in Statele Unite au avut loc 28 de acorduri de operatiuni comune, iar in momentul de fata exista mai putin de 10, conform Asociatiei Ziarelor din America (Newspaper Association of America).

Acordurile de operatiuni comune nu au mers foarte bine este de parere analistul in afaceri media, Rick Edmonds.” Cred ca unul dintre lucrurile care de multe ori merg prost in acordurile de operatiuni comune apare atunci cand un ziar este slab si celalalt e mai puternic, se ajunge la punctul in care ziarul puternic nu mai poate suporta ziarul slab in conditiile de circulatie si publicitate”.

Lucrand impreuna pe partea de business vor dori sa prezinte puternice schimbari culturale in staff-ul departamentului de stiri, fiecare obisnuit sa vada cealalta parte ca pe un inamic. Zvonurile ca cele doua rivale ar putea colabora in afaceri au ajuns deja in redactia ziarului The Post si in discutiile din cercurile celor doi moguli media, Zuckerman si Murdoch.

Rivalitatea lor trece dincolo de competitia pentru reportaje si pentru cele mai bune fotografii cu scene de crima din New York.

In 2006 cand un un colaborator al coloanei de barfe a ziarului The Post a fost acuzat ca incerca sa foloseasca stoarcere de bani impotriva investitorului Ronald W. Burkle, The Daily News a numit acest scandal “Page Sick” si “Page Fix”.

In zona circulatiei, The Post se afla inaintea ziarului The Daily News in 2006, dupa ce The Post a redus pretul newsstand la 25 de centi. Cand The Post si-a depasit rivalul, titlul de pe prima pagina a fost: “Post face istorie: Depaseste News”.

In conformitate cu cifrele legate de circulatie emise de Biroul de Audit al Circulatiei (Audit Bureau of Circulations), lansat in aprilie, arata ca ziarele sunt la egalitate in zilele saptamanii: The Daily News are in un tiraj de 703.137 in timp ce The Post are 702.488. Sambata The Daily News conduc detasabil cu 704.157 fata de 401.315 cat are The Post.



Citeste si