31 Iulie 2008

Spotul saptamanii: Vina

Politia Romana si Petrom au demarat, pentru al treilea an consecutiv, o noua campanie educationala pentru sporirea responsabilitatii in trafic a tuturor conducatorilor auto. Campania de publicitate “Viteza distruge vieti” este realizata de Leo Burnett. Bugetul campaniei publicitare se ridica la 500.000 de euro si este suportat in totalitate de catre Petrom.

Din punct de vedere creativ, campania porneste de la ideea ca viteza excesiva poate distruge viata ta si a altora si dramatizeaza situatii relevante pentru conducatorii auto de orice varsta.

“Odata inceput lucrul la campanie, ne-am dat seama ca avem de-a face cu doua grupuri tinta: clientii Petrom pe de-o parte - familisti si oameni asezati care recurg la viteza ocazional - iar pe de alta parte, pustii teribilisti care abia si-au luat carnet si pentru care viteza e mod de viata. Statisticile Politiei, alaturi de care Petrom semneaza campania, ne aratau ca victimele proveneau din ambele grupuri, dar incidenta era mai mare, evident, in randul tinerilor. Asadar, ne-am decis sa comunicam acelasi mesaj «Viteza distruge vieti», dar apeland la mecanisme diferite de sensibilizare adaptate celor doua grupuri tinta”, explica Carmen Tiderle – Creative Director la Leo Burnett.

Astfel, in cazul tinerilor, s-a folosit cliseul photo-shooting: masina tunata, femei frumoase – o referinta accesibila lor. Daca la inceputul spotului totul e de acolo, finalul te socheaza cand descoperi ca fetele sunt de fapt mutilate ca in urma unui accident grav de masina. Line-ul “Viteza. Ti se mai pare cool?” incheie spotul care ar trebui sa-i convinga pe cei vizati sa se gandeasca un pic inainte de a apasa pe acceleratie.

Pentru familisti, insa, echipa implicata in acest proiect a considerat ca teama cea mai mare nu e ca mori tu, ci ca-i poti omori pe cei dragi tie. Ideea e “poate traiesti, dar poti trai cu faptul ca i-ai ucis pe cei dragi?” si dramatizarea e metaforica: soferul, respectiv tatal, isi inchide de vii cu propria-i mana membrii familiei in saci de morga. Impresionant, emotionant si speram ca si cu urmari benefice pentru reducerea numarului de accidente din Romania.

Campania consta in spoturi tv si radio, printuri pentru presa scrisa, Promovare in cinematografe si in spatii indoor media.

Echipa PETROM care s-a implicat activ in acest proiect este formata din: Dan Pazara – Director de Comunicare si Liliana Stanculet – Corporate Brand Manager.

Din partea agentiei de publicitate Leo Burnett au contribuit la campanie: Ioana Gheorghita – Strategic Planner, Razvan Matasel – Head of Planning, Laura Leonte – Copywriter, Emil Comsa – Art Director, Carmen Tiderle – Director de creatie, Tudor Cuciuc – Director de creatie, Razvan Giurcaneanu – AV producer, Alexandra Ionescu – Brand Communication Executive, Petronela Ionescu – Brand Communication Director si Andreea Boaca – Brand Communication Director.



Citeste si