21 August 2008

Agentia Saptamanii: Pleon Graffiti



Intrebari Preliminare

Adresa de contact a companiei: Str. Dr Turnescu nr. 1, sector 5, Bucuresti
Adresa web: www.pleon.com
Numele agentiei: Pleon Graffiti

Anul infiintarii: 1997 (ca departament al agentiei Graffiti BBDO)

Director General/Manager: Mircea Tomescu

Numar angajati: 13

Portofoliu clienti: Aldo & Accessorize, Arval, Automobile Dacia, Bayer Schering Pharma, Blue Air, Comisia Europeana, Egger, Eyemaxx, Henkel, Oracle, Pagini Aurii, Pepsi, Renault, Salvati Copiii, Scandia Sibiu, Staer, Wrigley, IEMA

Cifra de afaceri pe 2007: 1,1 mil Eur

Descrierea (mai) detaliata a agentiei de PR

1. Domenii de specializare ale agentiei: corporate & marketing PR, event management, media relations, change management communications, public affairs, internal communications, crisis management, corporate social responsibility. Sau altfel spus, facem sa se intample ideile de marketing si comunicare, atunci cand clientii iau in calcul si altceva decat tactici si modele clasice de actiune.

2. Structura pe departamente a agentiei:
Structura Pleon Graffiti se traduce in acest moment prin existenta a 3 echipe coordonate de consultantii nostri seniori, fiecare dintre acestea acoperind un numar de conturi variate. Intr-una dintre „etapele” agentiei am incercat o impartire a clientilor pe corporate si respectiv brand PR, insa ne-am dat seama ca nu intotdeauna este usor de inclus un client intr-o categorie sau alta. De exemplu, in ce zona ai putea include o companie precum BlueAir, care comunica servicii, dar presupune si o parte semnificativa de corporate PR, si comunicare de criza. As zice ca nu suntem obsedati sa mai punem totul in cutiute, sau sa cream divizii superspecializate care sa ajute diviziile specializate. Suntem mult mai atenti la intelegerea businessului, industriilor, trendurilor, agendei media, si incercam sa cream echipe de consultanti care sa poata gestiona integral nevoile un client. Nu credem in modelul in care prezentam 7 oameni la client: specialistul in sunat specialistii de pe teren responsabili de coordonarea specialistilor care vor vorbi cu jurnalistii specializati.

3. Campaniile realizate anul acesta (aici o sa va rog sa specificati numele clientului si data lansarii campaniei)
E minunat pentru orgoliul nostru sa gandim munca noastra in campanii (si avem o lista mai jos). Dar pe masura ce piata de PR din Romania se straduieste sa treaca spre consultanta, ar trebui sa renunte la obsesia campaniilor. In pietele mature, consultantii nu prea genereaza „campanii”, in sensul ATListic in care le intelegem azi in Romania. Consultantii creeaza valoare adaugata, 365 de zile pe an (bine, nu ne plateste nimeni chiar 365), tocmai pentru ca nu gandesc in salturi. Anul acesta avem deja clienti pentru care nu facem nimic... legat de vreo campanie. Lucram zi de zi pentru reputatie, crestere constanta share of voice, comunicare de criza. Si acum, campaniile:

Campania „Dani, vino acasa dupa meci” , guerilla pentru Pepsi Light, pentru lansarea site-ului www.spunecufotbal.ro, in iunie 2008;

Galeria Nationala Dacia – proiect de web 2.0 pe perioada Campionatului European de Fotbal, iunie 2008 - Automobile Dacia -

Lansarea campaniei de fotbal Pepsi 2008, februarie 2008; PepsiCo Beverages International

Mountain Dew Urban Noise 4, cel mai mare turneu-experiment de cultura Urbana, mai-iunie 2008; PepsiCo Beverages International

PepsiCo Beverages International – Smiley x 4 Pepsi Tour, mai-iulie 2008.

4. Punctele forte ale agentiei:
Nu sarim la tactici fara sa avem o strategie clara si un gand puternic de comunicat. De altfel, zona de strategic thinking de PR (si cercetari asociate) reprezinta o mare parte din investitia noastra de dezvoltare.

Gandim orice proiect cautand punctul maxim de impact, chiar daca asta inseamna sa nu ne folosim de mult iubitele tactici de PR clasice. Asa am ajuns sa facem guerilla pe Mountain Dew, web 2.0 pe Dacia, crize dezamorsate pe Blue Air, VIP relations la Black Eye Peas si lupta impotriva discriminarii pentru Comisia Europeana.

Scriem textele de PR ca povesti normale spuse intre ei de oameni normali. Nu aberam – pe cat posibil - cu clisee in limbaj corporatist, despre profesionalism, dinamism, provocari si alte sabloane. Oricum exista deja muuuuuulti oameni de PR mai buni ca noi la sabloane, deci noi am fi in plus.

Apartinem de cea mai mare retea de PR si consultanta din Europa, una facuta de germani, care functioneaza wunderbar – in sensul ca putem oricand sa cerem suport, knowhow, experti si primim tot - inainte de deadline.

Suntem o echipa relaxata si punem mult accent pe „fun”.

5. Punctele slabe ale agentiei:
Suntem oameni:
ne enervam rau daca pierdem un pitch, ne burzuluim pe fata la clientii care promit multe si fac doar 15% (riscand sa pierdem si aia 15%), ne plangem daca nu exista date de research pentru briefurile de PR, dam ochii peste cap la x-lea PR specialist care zice la planul de activitati „strategie”, discutam stiintific despre prea multe liniute si prea multi „iii” in texte scrise de autori celebri in viata.

In rest, suntem perfecti.

6. Palmares:

“Agentia de PR a anului” – distinctie primita la Romanian PR Award 2007

“Premiu Special” obtinut in 2006 la Romanian PR Award – pentru dezvoltarea si implementarea celei mai bune platforme de comunicare, Pepsi Musc Platform

“Aur” obtinut in 2005 la Romanian PR Award – Programul de Corporate Social Responsibility derulat pentru Henkel Romania, “Impreuna pentru o Delta mai curata”

“Mentiune” obtinuta in 2005 la Romanian PR Award – pentru Campania de relansare a marcii Prigat, “Alegerea Naturala”

“Argint” obtinut in 2004 la Romanian PR Award – pentru lansarea programului corporate pentru Quadrant Amroq Beverages (astazi PAS)

“Trofeul Platformei CEFTAC” obtinut in martie 2005 – pentru Campania de lansare Dacia Logan

7. Care a fost primul client al agentiei?
Henkel

8. Care este cel mai vechi client pe care il reprezentati in acest moment? Cand ati inceput colaborarea cu el?
Henkel – in 2000

Test de aderenta PR-istica

Care este filosofia, motto-ul agentiei Pleon, dupa care se ghideaza angajatii?
No matter what anybody tells you, words & ideas can change the world.

Cum ati promova presa online intr-o campanie de PR?
La start, ar fi nevoie de o campanie virala extrem de indrazneata, plecata dintr-un punct de interes (subiect, happening) care sa castige atat atentia mediilor traditionale (TV) dar si a comunitatilor online. Dupa inceput (si cele 15 minute de faima la TV), am continua sa cream povesti interesante in online (pentru buzz), si noi puncte de contact intre publicatie si cititori, atat on-line cat si in spatiile publice. Iar in final, am dezvolta profilul oamenilor care scriu presa online (daca am constata ca au o problema de notorietate in raport cu target-ul).

Care sunt metodele specifice agentiei Pleon de a comunica eficient cu clientii?
In general mizam pe sinceritate si „common sense” (pentru ca se presupune ca profesionalismul e de la sine inteles!) – adica in loc sa zambim frumos cand primim de la client un nou proiect care aduce bani agentiei, incercam sa-l privim din toate unghiurile si sa punem intrebari. Multe. La fel ca atunci cand ai 5 ani, si „da’ de ce?” e singurul lucru pe care trebuie sa il repeti de 20 de ori indiferent de raspuns, ca sa afli lucruri pe care nu stiai ca nu le stii.

Dupa ce trecem cu bine faza „da’ de ce?” stim exact de ce are nevoie clientul, si ce rezultate asteapta. Asa ca putem face recomandari obiective, chiar daca riscam sa nu placa intotdeauna. In plus, adaugam poate cate un „touch” personal, ca doar fiecare avem „secretele” noastre prin care reusim sa ajungem la ceilalti, nu? Iar clientii nu sunt deloc diferiti de alti interlocutori. Pe scurt, nu avem o reteta magica marca Pleon. Dar in momentul in care livrezi si clientul are incredere in tine, lucrurile sunt destul de simple.

Ganditi-va ca aveti in fata un client important. Ce strategii ati alege pentru a va “vinde” cat mai bine?
Hmmm, i-am spune ca ziua in care incetam sa privim marketingul relaxat si comunicarea ca un teren de joaca pentru idei e ziua in care incepem sa imbatranim si sa ne formalizam. Apoi l-as invita in teambuilding cu noi.



Citeste si