11 Septembrie 2008

De ce si-a facut ARBOinteractive departament de creatie online



AdKing, noul departament de creatie al regiei online ARBOinteractive, este solutia gasita de Octavian Matei si Calin Rotarus pentru a imbunatati relatiile cu cele 170 de site-uri din portofoliu, cu agentiile de media care cumpara spatiu publicitar pe ele, dar si o unealta de facut bani: 120.000 euro din creatie, in 2009.

Ideea le-a venit in mai, cand au participat la un workshop organizat de ARBOmedia in Polonia. Compania poloneza infiintase departamentul de creatie AdKing, care urmeaza sa fie replicat si de diviziile ARBO din Turcia, Cehia si Germania. Octavian Matei, care facea pe atunci planning si vanzari in ARBOinteractive, s-a gandit sa le-o ia inainte. In august avea deja o echipa formata din inca doi oameni, iar la inceputul lui septembrie pregatea lansarea oficiala a AdKing Romania.

“In online-ul romanesc vezi un banner pe 70 de site-uri. Noi suntem de conceptul ca 70 de site-uri au nu chiar 70 de mesaje diferite, dar macar 30. De ce sa nu declinam mesajul campaniei tale pe fiecare site in parte”, spune Octavian Matei, cateodata CEO AdKing, afundat in nisipul din Vama Veche.

Cu o seara inainte, Matei si colegii sai au prezentat noua proiecte – campanii realizate pentru cate un site din portofoliul ARBOinteractive. Erau doar campanii-exemplu, nici una nu fusese implementata. “Am zis hai sa ne aratam muschii – cam asta a fost ideea celor noua proiecte. Dar hai s-o facem intr-un mod eficient. De asta am ales branduri cunoscute, pentru a gadila putin agentiile”, spune Matei. Rezultatul a fost ca reprezentantii agentiilor de media prezente la eveniment au cumparat pe loc doua din proiectele AdKing facute pentru antrenament.

Infiintarea unui departament de creatie online are trei mize principale pentru ARBOinteractive: reprezentarea mai atenta a site-urilor din portofoliu, care vor fi “rasfatate” cu reclama personalizata, de calitate mai ridicata; obtinerea unui plus de incredere din partea agentiilor de media care negociaza cu regia bugete de reclama si suplimentarea veniturilor. “Nu suntem doar o chestie de imagine. ARBO se asteapta de la noi sa aducem bani”. Pentru anul urmator, Matei estimeaza o cifra de afaceri de 120.000 de euro.

Pentru a o putea atinge, CEO-ul isi propune sa mai angajeze inca patru oameni pana la jumatatea anului viitor. Vor fi oameni de creatie, graficieni, designeri, recrutati probabil din alte agentii de publicitate. Acestia se vor alatura celor trei tineri care formeaza azi AdKing: Tavi – CEO (sometimes), Costi – omul cu grafica si Laur – omul cu ideile. Si-au pus pe cartile de vizita porecle si titulaturi lejere. “Legatura noastra cu tot ceea ce facem si cu toti cei pentru care vom lucra vrem sa fie foarte personala”, explica Octavian Matei.

La 28 de ani, Matei isi propune sa convinga agentiile de media ca merita sa dea bani si pe creatie, nu doar pe media. Pe langa proiectele pe care urmeaza sa le realizeze cap-coada, AdKing e dispus sa colaboreze si cu alte agentii de creatie online, pentru dezvoltarea de proiecte comune. Matei recunoaste ca s-ar putea ca, pana la urma, sa nu poata lucra doar pe campanii personalizate pentru fiecare site. “Daca nu va iesi si o sa gasesti un banner pe toate site-urile, vom incerca sa-l facem cat mai bun cu putinta”, conchide Matei.



Citeste si