18 Septembrie 2008

Advertiserii europeni prefera online-ul in detrimentul mediilor traditionale

Internetul se dovedeste a fi in continuare principalul canal de promovare pentru advertiserii europeni, care continua sa isi maximizeze bugetele alocate online-ului. 81% din respondenti sustin ca investitiile in promovarea online au inregistrat in 2008 o crestere, trend care, in opinia lor, se va mentine si in urmatorii doi ani.

Cum vor creste bugetele de promovare online in 2009

Advertiserii europeni considera ca bugetele de promovare in mediile online vor creste cu 16% in anul 2009, respectiv 17% in anul 2010, in detrimentul publicitatii pe print, se arata intr-un studiu realizat de European Interactive Advertising Association (EIAA).

In acest context, 38% din intervievati opteaza pentru online ca mediu esential de promovare, in comparatie cu cei 17% care au oferit acelasi raspuns in anul 2006.

40% din cei chestionati au explicat ca majorarea investitiilor pe segmentul online s-a realizat prin reducerea bugetelor de pe print, 39% au optat pentru diminuarea investitiilor de promovare pe partea de TV, in timp ce 32% au “taiat” din bugetele alocate pentru marktingul direct.

In acelasi timp, 31% din adevertiserii europeni nu mai utilizeaza cu aceeasi frecventa mediul TV, iar 40% spun ca ziarele nu mai reprezinta un canal de promovare la fel de atractiv precum Internetul.

Promovarea online - impact pozitiv asupra perceptiei brandului

77% din cei care au participat la studiu considera ca publicitatea online are un efect pozitiv asupra perceptiei brandurilor, in timp ce 68% cred ca promovarea online contribuie la consolidarea brand awareness-ului.

De asemenea, 55% din companii intentioneaza sa isi majoreze in urmatorii doi ani bugetele alocate promovarii brandurilor.

In plus, 40% din advertiserii europeni spun ca Internetul are un rol foarte important in influentarea achizitiilor, in dezvoltarea vanzarilor (46%) si in cresterea loialitatii clientilor (23%).

Venituri nete de peste 175 mil. euro din campaniile de publicitate online, derulate in mai multe tari

Cercetarea condusa de EIAA impreuna cu PricewaterhouseCoopers, pe parcursul unei perioade de trei ani, demonstreaza ca advertiserii europeni pun accent pe afacerile la nivel pan-regional in vederea completarii planurilor media la nivel local si a valorii acestora.

Campaniile de publicitate online, desfasurate in mai multe tari, pot fi cumparate de pe aproape toatele pietele europene de profil, in special din Marea Britanie, Germania si Franta. Acest tip de campanii, care prezinta si caracteristici europene, pot fi achizitionate si din Asia si America.

Valoarea campaniilor de publicitate online, derulate in mai multe tari, a inregistrat o crestere de 150% in ultimii trei ani, conform cercetarii. In ceea ce priveste veniturile nete, acestea ar putea atinge in 2008 o valoare de peste 175 milioane euro.


Citeste si