6 Noiembrie 2008

Cum folosesti un partener fictiv pentru a-ti relansa afacerea



ARBOevents, companie recent desprinsa din grupul ARBOmedia, se repozitioneaza ca butic de comunicare inovativa, cu numele Tabasco si Ciusca. Kristiano Tabasco, afaceristul german care ar fi cumparat 49% din actiunile companiei, s-a dovedit a fi un personaj fictiv.

Firma de organizare de evenimente ARBOevents a fost infiintata in 2007, printr-un parteneriat intre Serban Ciusca si grupul german ARBOmedia (actionar majoritar). In septembrie, ARBOmedia a fost cumparata de Goldbach, renuntand cu aceasta ocazie la pachetul de actiuni pe care il detinea in ARBOevents. Ciusca a devenit actionar integral si, la putin timp dupa tranzactie, a anuntat ca se afla in discutii pentru vanzarea a 49% din actiunile companiei cu omul de afaceri si specialistul in comunicare Kristiano Tabasco.

Tabasco a devenit un personaj prezent in presa si pe bloguri, fiind descris drept un magnat a carui stabilire in Romania ar putea aduce modificari in primele trei pozitii din topul miliardarilor sau un specialist care marketeaza ceasuri si iahturi. Saptamana aceasta, Tabasco a anuntat printr-un comunicat de presa ca va face marketing politic “la cheie” in Romania, urmand sa fie platit doar in cazul succesului si doar pe baza voturilor obtinute: fiecare vot va fi facturat la pretul unei sticle de palinca.

A doua zi, Ciusca si-a exprimat public rezerva fata de declaratiile lui Tabasco, convocand o intalnire cu presa. In cadrul conferintei si-a facut aparitia si Tabasco, care si-a reintarit planurile de marketing politic si a vorbit despre copilaria sa dificila din Statele Unite, intr-o vizibila neconcordanta cu proaspatul sau partener Ciusca. La un moment dat, Ciusca l-a prezentat pe actorul Ion Stefan, care juca rolul lui Tabasco, recunoscand ca totul fusese o farsa.

Serban Ciusca ramane actionar unic al companiei sale, al carei nume devine Tabaco si Ciusca. “Tabasco este oricare dintre asociatii mei pe care nu-i cunosc acum”, spune managerul.

“Astept pasiv acei parteneri care sa aiba specializari complementare cu ale mele, sa fie condimentati ca mine si catre care sunt dispus sa cedez pana la 49% din actiuni”, ne-a declarat Ciusca.

In cele opt luni de functionare din anul 2007, ARBOevents a inregistrat venituri de 250.000 euro. Pentru anul acesta, Ciusca estimeaza o crestere de 30-50% a cifrei de afaceri. In 2009, in contextul rebrandingului, cifra de afaceri a Tabasco si Ciusca se va dubla fata de anul in curs.

Pensionare precoce

Odata cu schimbarea numelui, businessul lui Ciusca isi extinde si paleta de servicii, de la organizarea de evenimente la servicii complete de PR si branding. Compania se “va vinde” de acum prin sloganul “Topping for business”, in tandem cu conotatiile culinare ale cuvintelor “tabasco” si “ciusca”.

In procesul de rebranding al companiei sale, Serban Ciusca a mizat si pe brandul personal, pe care vrea sa il transforme intr-o locomotiva pentru brandul companiei. Managerul lucreaza la brandul personal in fiecare saptamana, ca realizator si prezentator al emisiunii Ad Couture, difuzata pe The Money Channel.

Emisiunea se adreseaza profesionistilor din industria marketingului si a comunicarii, iar Ciusca are ambitia sa o transforme intr-o institutie a industrei si un loc de intalnire pentru membrii sai.

Serban Ciusca are o experienta de peste 15 ani in comunicare, dintre care pe cei mai multi i-a petrecut cumparand si vanzand media. La 40 de ani, Ciusca scrie o carte despre pensionare si se considera pensionat, la randul sau. “In opinia mea, pensionarea este momentul in care incepi sa faci ce-ti place. Mie evenimentele si PR-ul imi plac cel mai mult”.

Cu aceasta ocazie, Ciusca vrea sa-si asigure si o pensie confortabila. “A trebuit sa demonstrez si altceva decat ARBOmedia. Am traversat niste pasi si acuma lucrurile s-au copt. Abia de acum incepem sa facem bani”.



Citeste si