20 Noiembrie 2008

Audiente in crestere pentru publicatiile online de stiri



Fie ca vorbim de publicatii online de business, generaliste, tabloide sau cu profil tehnologic, site-urile din categoria Stiri/Mass media din cadrul Topului site-urilor din Romania intocmit pe baza datelor SATI au inregistrat cresteri semnificative ale audientelor, primele zece pagini de Internet reusind sa atraga, in luna octombrie, 7.531.452 vizitatori unici.

Site-ul de tehnologie www.computergames.ro, inscris in SATI de catre compania Computer Games Online, a inregistrat in luna octombrie 892.217 clienti unici, in crestere cu +17,17 % fata de luna septembrie. In plus, site-ul a atras cu 14,95% mai multe vizite (1.816.393) si cu 7,47% mai multe afisari (9.515.621) decat in luna precedenta.

Clasamentul celor mai vizitate site-uri de stiri este completat de varianta online a tabloidului Libertatea, apartinand trustului Ringier Romania, care a fost accesat de 877.869 clienti unici (+24,86%) si a avut 4.077.419 vizite si 26.372.623 afisari. In plus, Libertatea.ro ocupa primul loc in subcategoria Tabloide din cadrul Topului site-urilor din Romania.

Pe pozitia a treia se situeaza site-ul www.hotnews.ro cu 874.048 clienti unici (+10,15 %), urmat de evenimentul zilei.ro, apartinand Ringier Romania, (745.143 clienti unici/+6,75 %), www.9am.ro, inscris in SATI de catre InternetCorp., (743.453 vizitatori unici/+9,03 %), www.gandul.info (734.161/+9,51 %), www.realitatea.net (712.456/+7,61 %), ziare.com (694.564/+13,35 %), www.wall-street.ro (637.796 /+39,60 %) si zf.ro (619.745/+44,74 %).

In ceea ce priveste subcategoria publicatiilor online de business, aceasta este condusa de site-ul www.wall-street.ro, editat de InternetCorp., care a obtinut in luna octombrie un numar de 637.796 clienti unici, in crestere cu 39,6%, 1.241.575 vizite (+41,42 %) si 3.056.298 afisari (+27,64 %). Topul primelor cinci publicatii de business este completat de www.zf.ro (619.745 clienti unici/+44,74 %),www.capital.ro (274.827/+16,51 %), www.standard.ro (273.427/+19,11 %) si www.moneychannel.ro (147.006/+14,29 %).

Pe de alta parte, site-ul www.hotnews.ro este lider al publicatiilor generaliste, totalizand in luna octombrie 874.048 clienti unici (+10,15 %), 3.966.654 vizite (+14,86 %) si 14.063.467 afisari (+14,60 %). Site-ul evenimentulzilei.ro ocupa pozitia secunda cu un numar de 745.143 clienti unici (+6,75 %), in timp ce pe locul trei se situeaza publicatia 9am.ro, cu 743.453 clienti unici (+9,03 %).

Subcategoria site-urilor de stiri regionale este condusa de www.impactingorj.com, care ramane lider cu toate ca a inregistrat o scadere a traficului cu 5,14% atingand un numar de vizitatori unici de 312.616.

Apetenta cititorilor pentru tabloide se reflecta si in mediul online. Astfel, preferintele internautilor se indreapta spre site-ul tabloidului Libertatea care a totalizat 877.869 de client unici, cu 24,86% mai multi decat in luna septembrie.

De asemenea, audientele site-urilor de tehnologie au urmat un trend ascendent, portalul computergames.ro fiind lider al acestei categorii cu un numar de 892.217 clienti unici (+17,17 %), 1.816.393 vizite (+14,95 %) si 9.515.621 afisari (+7,47 %).

Topul site-urilor din Romania intocmit pe baza datelor SATI, un nou proiect marca Wall-Street.ro

Incepand din 19 noiembrie, toti utilizatorii de Internet au acces la Topul site-urilor din Romania intocmit pe baza datelor Studiului de Audienta si Trafic Internet (SATI), care ofera pe langa o clasificare a site-urilor in functie de categorii si subcategorii si posibilitatea de a compara, cu grafice, pana la cinci pagini de Internet.

Proiectul initiat de Wall-Street.ro cuprinde toate cele peste 220 de site-uri inscrise in momentul de fata in clasamentul SATI pentru care s-au publicat date de trafic in ultima luna.

De asemenea, clasamentul ofera posibilitatea compararii, cu grafice, a pana la cinci site-uri auditate de SATI.

Potrivit lui Mihai Seceleanu, director general al InternetCorp., in momentul de fata este analizata perspective extinderii clasamentului si spre cifre de audienta zilnice si saptamanale.

Initiativa Wall-Street vine la o saptamana dupa ce grupurile si companiile media Gazeta Online, Intact Media Grup, InternetCorp., MediaPro Interactiv, ProTV si Realitatea-Catavencu au decis de comun acord sa renunte la auditarea realizata de Trafic.ro, urmand sa utilizeze, atat in relatia cu publicul, cat si cu clientii si agentiile de publicitate, doar datele oferite de sistemul de masurare oficiala a traficului online, Studiul de Audienta si Trafic pe Internet (SATI), efectuat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).

La randul sau, Arina Ureche, director general BRAT, a declarat, pentru Wall-Street, ca proiectul initiat de Wall-Street denota dorinta “de a face rezultatele studiului cat mai vizibile si utilizate de catre industria de publicitate, dar si de publicul larg”.

“Promovarea SATI in randul editorilor de site-uri web, si mai ales printr-un proiect ca acesta, sustinut de un website specializat in domeniul afacerilor, va creste notorietatea studiului si implicit numarul site-urilor ce vor fi masurate. SATI a devenit un etalon in domeniul planificarii media in domeniul online, iar lansarea unor proiecte ca cel al Wall-Street o demonstreaza. Cu toate acestea, mai sunt inca site-uri care se adreseaza pietei de publicitate online si nu sunt inca masurate. Sunt convinsa ca in scurt timp ele vor fi din ce in ce mai putine, iar SATI va deveni un element indispensabil in randul agentiilor si clientilor de publicitate, atunci cand decid investitiile in publicitatea din acest domeniu”, spune Arina Ureche.

Potrivit acesteia, BRAT lucreaza in prezent la o versiune imbunatatita a modului de prezentare a rezultatelor SATI, in care pe langa indicatorii lunari de trafic (numarul de afisari, vizite, clienti unici) vor fi publicati si indicatorii la nivel de zi si saptamana.



Citeste si