22 Ianuarie 2009

Engage Research: Chestionarele de pe Internet plictisesc respondentii



Declinul tot mai acut al ratei raspunsurilor date in cadrul chestionarelor completate pe Internet, precum si calitatea informationala slaba a acestora se datoreaza persoanelor care s-au plictisit de modul in care sunt prezentate testele online, cat si de mecanismele utilizate de creatorii lor pentru a atrage atentia respondentilor.

Dupa cum arata un studiu realizat de Engage Research si Global Market Insite, rata de completare a chestionarelor pe Internet este deosebit de scazuta si, mai mult decat atat, raspunsurile evazive ale respondentilor compromit calitatea respectivului test, cat si a informatiilor pe care acesta le contine.

Pentru a fi eficiente si pentru ca respondentii sa le acorde un maxim de interes, chestionarele online trebuie sa contina intrebari care sa se repete si sa probeze, astfel, gradul de atentie al intervievatilor, sa contina termeni cheie si sa nu fie foarte lungi.

Engage Research si GMI au examinat ratele scazute de raspuns prin prisma unor studii efectuate pe 550 de chestionare gasite pe Internet. Analistii au studiat lungimea testelor respective, precum si formatul intrebarilor.

Studiul realizat de cele doua companii a cercetat si o alta latura existenta in cadrul acestei probleme, astfel ca circa 200 de respondenti au fost intrebati ce anume ii plictiseste sau ii frustreaza in chestionarele regasite pe Internet.

Astfel, comparand chestionarele statice, de tip HTML, cu cele care utilizeaza animatii, dar si intrebarile de tip traditional cu cele inovative, putem observa ca respondentii se simt mai atrasi de a doua alternativa in fiecare caz.

Cercetarea a relevat si faptul ca, daca un anumit test online il plictiseste pe respondent, acesta va mari viteza cu care raspunde intrebarilor si, astfel, declaratiile facute de persoana respectiva se vor constitui in niste raspunsuri generale, in care se pierde foarte mult din calitatea informationala; ba mai mult, respondentii ar putea omite oferirea unui raspuns.

In plus, respondentii au declarat ca relevanta subiectului unui anumit test, precum si interesul pe care acesta il suscita sunt doi factori esentiali care ii influenteaza atunci cand se decid sa completeze sau nu un chestionar pe Internet.

Engage Research mai demonstreaza prin analiza sa ca majoritatea celor care completeaza un chestionar online renunta in primele cinci minute sa faca acest lucru. Totusi, daca acest interval trece, exista mai multe sanse de a-l finaliza, indiferent de lungimea pe care o are.

Cele doua companii de cercetare recomanda celor care realizeaza aceste teste sa le faca mult mai atractive si mai usoare si, totodata, sa le adauge animatii Flash.

“Industria firmelor de cercetare s-a concetrat mai mult decat era necesar pe formatul pe care trebuie sa-l aiba intrebarile chestionarelor create pentru mediul online si a ignorat posibilitatile multiple pe care le poate oferi acest spatiu”, a declarat Deborah Sleep, director Engage Research.

Cercetatorii, clientii acestora, trebuie sa creeze teste animate, mai prietenoase, care sa angajeze respondentul in oferirea de informatii pertinente pentru studiul respectiv.



Citeste si