12 Februarie 2009

Piata glossy: Obama si retetele culinare pe val, celebritatile in scadere



Vanzarile revistelor glossy in Statele Unite au scazut cu aproximativ 1% in al doilea semestru al lui 2008, in ciuda reducerii preturilor de vanzare si a incercarilor de fidelizare a abonatilor, potrivit raportului emis de Audit Bureau of Circulation.

Cele mai afectate de criza financiara au fost asa-numitele “celebrity magazines”, publicatii tabloide, cu stiri despre vedete. Spre deosebire de alte periodice, revistele despre celebritati se axeaza in principal pe vanzarea la bucata (si mai putin pe abonamente) – tip de distributie care a scazut cu circa 11% in ultima jumatate a anului trecut, potrivit nytimes.com.

Vanzarea la bucata este perceputa, traditional, ca un indicator al vitalitatii unei publicatii si poate fi o importanta sursa de venit deoarece cumparatorul plateste intreg pretul de coperta.

Astfel, revista Star a inregistrat o scadere de 10,3% a numarului mediu de exemplare distribuite/aparitie, pana la 1,2 milioane. Life &Style Weekly a scazut cu 30.7%, iar distributia National Enquirer s-a depreciat cu 11,2%.

O evolutie mai buna a avut revista People, care si-a crescut cu 2% numarul de exemplare distribuite, pana la 3,7 milioane. Cel mai apropiat competitor al sau, US Weekly, a scazut cu 1,3%, pana la 1,9 milioane.

Chiar si saptamanalele de stiri au cunoscut scaderi in distributie. Vanzarile Newsweek au scazut cu 13,1%, pana la 2,7 milioane de exemplare, iar US News & World Report a ajuns la 1,6 milioane de copii distribuite/aparitie, in scadere cu 22,3%. Cele doua publicatii au adus modificari chiar si liniei editoriale, potrivit nytimes.com.

Pe de alta parte, Time s-a stabilizat la 3,3 milioane de exemplare, iar The Economist a inregistrat o crestere de 9,2%, pana la 787.000 de exemplare.

Cresteri abrupte in vanzari au inregistrat editiile revistelor care l-au avut pe Barack Obama pe coperta. Printre publicatiile care au apelat la aceasta strategie se numara Time, The Economist, Esquire, Rolling Stone, Vanity Fair, GQ, New Yorker, Wired, Newsweek.

O categorie de reviste glossy care a inregistrat cresteri constante in vanzari au fost publicatiile culinare, ca efect al crizei financiare, care a rarit iesirile la restaurant ale americanilor. Revista Everyday Food a crescut cu 7,8%, pana la 1 milion de exemplare, iar Every Day With Rachael Ray a crescut cu 7,1%, pana la 1,8 milioane de exemplare.



Citeste si