Asociatia Nationala a Advertiserilor (ANA) a realizat un studiu prin care s-a demonstrat faptul ca marketerii din Statele Unite, in proportie de 77%, vor reduce bugetele de media destinate campaniilor publicitare pe care aveau in plan sa le lanseze anul acesta.

“Studiul pe care l-am efectuat nu aduce nici o veste buna”, a spus presedintele si CEO-ul Asociatiei Nationale a Advertiserilor, Bob Liodice. “Ceea ce urmeaza sa se intample nu aduce nici un beneficiu publicitarilor, nu are o influenta pozitiva asupra agentiilor si, cu siguranta, nu reprezinta un lucru bun pentru media, in general”, a adaugat Liodice, conform Advertising Age.

Insa, rezultatele studiului nu sunt surprinzatoare, dupa cum spune seful asociatiei publicitarilor americani. Mesajul central pe care l-a primit acesta din partea membrilor asociatiei in ultimele luni este acela ca exista un sentiment de incertitudine in piata care persista.

De asemenea, cercetarea a mai scos la iveala si faptul ca 72% din marketeri planuiesc sa-si reduca bugetele de cheltuieli necesare pentru producerea campaniilor publicitare. In plus, 68% dintre acestia planuiesc sa provoace agentiile sa sa-si reduca cheltuielile interne si/sau sa identifice modalitati de a reduce costurile.

Mai mult, 48% dintre marketerii care au participat la studiul ANA incep sa priveasca cu interes posibilitatea de a reduce platile catre agentii.

Cercetarea realizata de specialistii Asociatiei Nationale a Advertiserilor reprezinta o continuare a unui alt studiu efectuat de acestia in luna august a anului trecut. Initial, marketerii erau mai putin pesimisti, poate si pentru ca prima cercetare a studiat opinia acestora la momentul la care bursa Americana inca nu se prabusise.

“Lucrurile incepusera sa mearga prost (in august), insa, in momentul respectiv, nu ajunsesem inca la un punct culminant”, a spus Bob Liodice.

Una din intrebarile incluse in studiul din august 2008 chestiona marketerii cu privire la cum vor evolua bugetele alocate de ei publicitatii in cele sase luni care vor urma. Acestia, in proportie de 53%, au raspuns ca vor taia din bugete. Conform ultimului studiu realizat, aflam ca, de fapt, aproximativ 71% din marketeri au redus bugetele de media in perioada respectiva.

Cei 141 de marketeri chestionati sunt membrii Asociatiei Nationale a Advertiserilor si fac parte din diverse domenii, de la industria farmaceutica, la servicii financiare, retail, industria bunurilor de larg consum, IT.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri