26 Februarie 2009

Razvan Constantinescu, SPM Indoor: Vrem sa devenim lideri pe piata de indoor de tip mall



SPM Indoor a castigat la inceputul acestui an exclusivitatea in sase orase ale tarii pe suporturile light frames (casete luminoase), people stoppers (totemuri), usi de acces si proiecte speciale (de tip ceilling hanger). Daca in prezent agentia detine o cota de 25% din piata de indoor advertising, planurile pentru acest an vizeaza atingerea pozitiei de lider pe segmentul indoor de tip mall.

In urma extinderii retelei, SPM Indoor este prezenta si in locatiile Vitantis Bucuresti, Promenada Mall Sibiu, Braila, Bacau, Focsani si Suceava Shopping City.

“Noile locatii au un potential important, sunt reprezentative ca pozitionare si sunt incluse in parcuri mari de retail dezvoltate la nivel national. Exclusivitatea obtinuta face parte din strategia noastra de consolidare a retelei. Am ales sa includem aceste locatii in portofoliul SPM Indoor pentru a oferi clientilor o retea extinsa si variata”, a declarat, pentru Wall-Street, Razvan Constantinescu (foto), general manager SPM Indoor Division.

Agentia a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 1,1 mil. euro, valoare obtinuta din inchirierea de suporturi si implementarea de proiecte speciale in centre comerciale de tip mall, estimand pentru 2009 o crestere de 15% a afacerilor.

Potrivit lui Razvan Constantinescu, investitiile alocate pentru acest an se vor indrepta spre consolidarea retelei de locatii si in “protejarea echipei”

“Avem premisele obtinerii de exclusivitati si in alte centre comerciale decat cele anuntate, pentru care suntem inca in faza de negocieri. In plus, este un an in care imi doresc sa protejez cat mai mult echipa. Investitia in oameni este o investitie sigura si ne vom preocupa in mod special de imbunatatirea know how-ului”, afirma Constantinescu.

In ceea ce priveste domeniile cele mai cautate in 2009, reprezentantul SPM Indoor considera ca principalele campanii vor veni din zone precum telecom si FMCG.

“Raportat la campaniile derulate la inceputul anului 2009, bugetele cu o pondere mai mare pentru acest an vor veni din FMCG si telefonie mobila. Bugetele media pentru 2009 sunt inca greu de estimat avand in vedere situatia economica actuala. Sunt domenii in care se anticipeaza o scadere a investitiilor in advertising, dar consider ca e inca prematura o astfel de apreciere”, explica Razvan Constantinescu.

In opinia acestuia, piata de indoor din Romania s-a situat anul trecut in jurul valorii de 6 mil. euro, putand raporta in 2009 o crestere de aproximativ 20%.

“Este o estimare cumpatata, avand in vedere stagnarea proiectelor de retail, dar am convingerea ca indoor-ul este in continua crestere. Piata de indoor din Romania este o piata cu un potential important. Tot mai multi clienti si agentii inteleg acest lucru mai ales intr-o perioada in care bugetele de publicitate se orienteaza mai mult spre eficientizare si apropierea de consumator. In plus, este inca o piata deschisa exploatarii creative, pentru ca permite realizarea de proiecte neconventionale si ofera un grad ridicat de interactionare brand-consumator”, declara Constantinescu.

Infiintata in noiembrie 2007, SPM Indoor Division si-a inceput activitatea cu o retea de 14 mall-uri. In prezent, agentia acopera o retea de 27 de locatii din 17 orase ale tarii si are in portofoliu clienti precum Toshiba, Pepsi, Lipton, Kitekat, Whiskas, Mars, Nokia, Cosmote, Suzuki, Jaguar, Alpha Bank, Milennium Bank.



Citeste si