13 Martie 2009

Alianta Initiative/Brand Connection/DRAFTFCB va rula bugete de 50 mil. euro in 2009



Noua structura de pe piata media, care cumuleaza bugetele de media buying ale agentiilor Initiative, Brand Connection si DRAFTFCB, va rula anul acesta volume de circa 50 milioane euro, a declarat, pentru Wall-Street, Veronica Savanciuc, presedinte Initiative Romania.
Saptamana aceasta, cele trei companii au anuntat o alianta concretizata prin schimbarea actionariatului agentiei Brand Connection – detinut in prezent in proportie de 100% de Initiative Romania. In urma noii intelegeri, DRAFTFCB si Initiative vor avea cate 47,5% din actiunile Brand Connection, restul de 5% revenind Ilenei Tomescu, managing partner al agentiei.

“Vom derula circa 50 milioane, in scadere fata de anul trecut datorita crizei, dar vom creste in market share – cu ceva care e greu cuantificabil in contextul lui 2009”, a spus Veronica Savanciuc. DRAFTFCB va aduce un plus de 10-15% la bugetele estimate de Initiative si Brand Connection pentru anul acesta.

Operatiunea de media buying pentru clientii celor trei agentii va fi realizata de Initiative, care cumpara si pana acum media pentru clientii Brand Connection, agentie care nu detine un departament de buying.

“Brand Connection ramane in continuare o agentie cu focus principal pe clienti si nu pe buying, iar parteneriatul dintre Brand Connection si DRAFTFCB vine ca o completare a orientarii catre client pe care Brand Connection a dezvoltat-o deja”, explica Savanciuc.

Chiar daca are o componenta de media buying comun, alianta Initiative - DRAFTFCB nu se prezinta ca un pool de media. In plus fata de serviciul de media buying, DRAFTFCB va avea acces si la instrumentele de cercetare si planificare media ale Brand Connection.

“In cadrul Interpublic, la nivel global, functioneaza un singur pool de media, Magna Global, prin care Initiative si Universal McCann isi concentreaza volumele intr-un pool de media buying. In Romania acest pool de buying Interpublic nu este inca posibil si din fericire nici necesar. Atat Initiative cat si McCann detin volume care le permit sa cumpere singure in cele mai bune conditii”, spune Savanciuc.

Un posibil motiv care ar impiedica formarea poolului Magna este faptul ca, in Romania, agentiile Initiative si Universal McCann detin clienti mari, care sunt competitori directi – un exemplu ar fi Orange (la Initiative) si Vodafone (la Universal McCann).



Citeste si