Pew: Internetul, din ce in ce mai popular in randul persoanelor cu varsta peste 70 de ani

Internetul nu mai reprezinta un mediu atractiv doar pentru adolescenti, fapt demonstrat si de audientele in crestere in randul persoanelor cu varsta de 70 de ani. Astfel, numarul utilizatorilor de Internet din Statele Unite ale Americii, cu varsta cuprinsa intre 70 si 74 de ani, a crescut in perioada 2005-2008 cu 19%, potrivit unui studiu Pew Internet.

Internetul este folosit si in randul utilizatorilor americani cu varsta peste 75 de ani, numarul acestora crescand cu 10% in perioada 2005-2008.

Comparativ cu aceste cifre, numarul utilizatorilor de Internet cu varsta cuprinsa intre 25 si 29 de ani s-a situat in intervalul mentionat la un nivel constant-85%.

Categorie de varsta Procent audienta online 2005 (SUA) Procent audienta online 2008 (SUA)
12-17 ani 87% 93%
18-24 ani 82% 89%
25-29 ani 85% 85%
30-34 ani 83% 87%
35-39 ani 80% 80%
40-44 ani 76% 83%
45-49 ani 73% 80%
50-54 ani 68% 78%
55-59 ani 68% 71%
60-64 ani 55% 62%
65-69 ani 57% 56%
70-74 ani 26% 45%
75+ 17% 27%

Sursa: Pew Internet&American Life Project, eMarketer.com

De asemenea, studiile Nielsen Online releva faptul ca utilizatorii de Internet cu varsta peste 55 de ani reprezentau la finalul anului trecut aproximativ o treime din audienta online, alocand mai mult timp acestui mediu de comunicare decat utilizatorii tineri.

Spre deosebire de tinerii care utilizeaza Internetul pentru a urmari filme sau pentru a accesa retelele sociale, utilizatorii americani cu varsta peste 70 de ani folosesc mediul online pentru a gasi informatii despre sanatate, pentru a vizita site-urile guvernamentale sau pentru a se documenta despre religie. In plus, acesti utilizatori trimit la fel de multe e-mail-uri precum cei tineri, folosesc motoarele de cautare la fel de des si fac rezervari online pentru excursii in strainatate.

Activitati online Categorie de varsta 64-72 ani Categorie de varsta 73+
E-mail 91% 79%
Utilizarea motoarelor de cautare 85% 70%
Cercetare 73% 60%
Informatii despre sanatate 70% 67%
Rezervari online 69% 65%
Cumparaturi online 56% 47%
Stiri 56% 37%
Accesarea site-urilor guvernamentale 60% 31%
Accesarea site-urilor bancare 45% 24%
Informatii despre religie 30% 26%

Sursa: Pew Internet&American Life Project, eMarketer.com
Citeste si:
Dependent(a) de smartphone? Cum sa iti monitorizezi comportamentul
Dependent(a) de smartphone?...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Advertising »



Citeste si
Facebook angajeaza ziaristi profesionisti pentru selectarea stirilor