23 Aprilie 2009

Mario Garcia: 10 sfaturi pentru o publicatie exclusiv online de succes



Actualul context economic si declinul veniturilor din publicitate au influentat in mod decisiv evolutia mai multor publicatii, pe plan local si international. Daca unele editii si-au incetat aparitia, altele au decis sa se orienteze spre online. Cu peste 30 de ani de activitate ca designer de web si print, Mario Garcia ofera o serie de recomandari pentru dezvoltarea unei publicatii exclusiv online.
In opinia lui Mario Garcia, universalitatea stirilor online, a Internetului ca si mediu de comunicare si a avantajului sau in termeni de timp reprezinta o realitate. In plus, raportarea varstei cititorului la un anumit mediu de comunicare reprezinta o greseala.

“In timp ce lucram, in 2007, la reconfigurarea The Wall Street Journal, am fost surprins sa descopar ca multi cititori, cu varsta cuprinsa intre 55 si 70 de ani, declarau ca acceseaza stirile online de mai multe ori pe zi. Raportarea varstei unui cititor la un anumit mediu de comunicare-print sau online-reprezinta o notiune gresita”, afirma Mario Garcia pe blogul sau.

Mario Garcia prezinta 10 recomandari care pot veni in ajutorul publicatiilor exclusiv online.

1. Nimeni nu ar trebui sa incerce sa recreeze in mediul online editia tiparita a ziarului.

2. Editia online ar trebui sa contina “tone” de interactivitate. Permiteti cititorilor sa se implice.

3. Accentuati cultul personalitatii. Axati-va pe cei mai buni editorialisti, dezvoltati altii noi, cu perspective si opinii diverse.

4. Invatati din site-urile de socializare precum Twitter sau Facebook si calitatea lor de a valorifica instantaneul.

5. Redefiniti stirile spre o abordare cat mai personala: nu am fost niciodata mai interesati de detaliile mai putin importante ale vietii-ceea ce pentru unii poate parea nesemnificativ, pentru altii poate fi extrem de important.

6. Editiile online ar trebui sa curpinda o varietate de stiri, locale si internationale, din absolut toate domeniile, care ar putea sa trezeasca curiozitatea cititorilor, in stilul “garage sales” (targ de vechituri).

7. Vindeti spatiul publicitar sub cele mai diverse forme. Nu e nimic rau in faptul ca publicitatea imprumuta un continut editorial, intr-un mod in care nu a fost niciodata permis in print

8. Urmariti subiectele de interes mare pentru comunitatile locale, inclusiv meciurile de fotbal din liga inferioara. Nu uitati ca toata lumea le va ocoli.

9. Folositi capacitatea extraordinara a online-ului de “a povesti” pentru a-I ghida pe cititori catre evenimentele care au loc; de exemplu, promovati printr-un videoclip inaugurarea unei expozitii din oras.

10. Nu ignorati jurnalismul de investigatie-cercetati, analizati si continuati sa luptati pentru drepturile oamenilor din comunitatea pe care o reprezentati. Nimeni nu spune ca un material de investigatie apartine exclusiv editiei tiparite. In plus, toate materialele care apar in print pot fi dezvoltate si imbunatatite in online. Ambalajul multimedia aduce valoare adaugata articolului. Cititorii apreciaza acest lucru. Mesajul este prezentat mai eficient si complet.

Presa ca un meci de tenis: In print lovesti un perete, in online te joci cu cititorii tai

Mario Garcia si-a inceput cariera ca profesor de jurnalism si consultant in cadrul colegiului Miami-Dade. Ulterior, a fondat cursul de grafica si design la Poynter Institute for Media Studies. In cei peste 30 de ani de activitate, a creat si relansat concepte de succes pentru peste 450 de ziare si website-uri din intreaga lume, printre care The Wall Street Journal, La Tribune, DeMorgen, Miami Herald, Handelsblatt, Die Zeit, The Hindu sau The Philadelphia Inquirer.

Cititi mai multe despre media online pe blogul lui Mario Garcia. (garciamedia.com)



Citeste si