25 Iunie 2009

GroupM: Piata globala de publicitate da semne modeste de revenire in 2010



GroupM, grupul de investitii media din cadrul WPP, estimeaza o revenire modesta a industriei globale de publicitate, incepand cu anul 2010, sustinuta de economiile Braziliei, Rusiei, Indiei si Chinei, anunta brandrepublic.com.
In raportul “This Year Next Year”, GroupM incearca o prima estimare a modului in care va evolua piata mondiala de publicitate in anul 2010, pe baza datelor din 70 de tari. Cel mai mare media buyer se asteapta insa ca piata de publicitate sa raporteze o scadere de 1,4% in 2010, pana la 417 mld. dolari, insa declinul este mai mic in comparatie cu 5,5%, asteptat anul acesta.

Astfel, in functie de regiune, pietele emergente din Europa ar putea inregistra o crestere de 2,7% a industriei de publicitate, fata de scaderea de 16,3% ce ar putea fi atinsa in 2008.

In ceea ce priveste China, piata de publicitate este asteptata sa creasca cu 3,2% in 2010, dupa o scadere de 2,8% anul acesta.

In schimb, industria de publicitate din America Latina rezista in fata crizei economice, cu o crestere estimata de 6,9% in 2009, urmata de un avans de 10,7%, preconizat pentru 2010.

La polul opus se situeaza pietele dezvoltate din America de Nord si Europa de Vest unde consumul de publicitate va continua sa se contracte cu 4,2% si respectiv 11,1% in acest an. Acest trend descendent va continua si in 2010, piata de publicitate contractandu-se cu 6,1% in America de Nord si 3,5% in Europa de Vest, potrivit estimarilor GroupM.

“Piata de publicitate a dat semne de revenire dupa 18 luni de la recesiunea din 1992, respectiv 12 luni dupa cea din 2001. Previziunile noastre pentru 2009 s-au stabilizat in sfarsit. Cele 15 tari care vor raporta cresteri in 2009 ale pietelor de publicitate vor deveni 22 in 2010, iar numarul lor ar putea creste pana la finalul anului”, spune Adam Smith, futures director GroupM.

Potrivit raportului, marketerii din sectorul FMCG au avut un aport semnificativ la mentinerea pietei de publicitate pe parcursul crizei financiare, in timp ce sectoarele auto si financiar au fost cele care si-au redus drastic bugetele de promovare. Canalul de comunicare cel mai folosit a ramas televiziunea, in timp ce presa scrisa a continuat sa piarda anual o cota de 1%.

In ciuda reducerii bugetelor de publicitate in majoritatea tarilor dezvoltate, media digitale au continuat sa afiseze cresteri, avansand de la 10% din bugetul total alocat publicitatii in 2007 la o pondere estimata la 15%, in 2010.

GroupM, parte a WPP, a doua companie de advertising din lume, a fost infiintat in anul 2006, din grup facand parte agentiile Mediaedge:cia, MediaCom si Mindshare. Grupul este prezent si in Romania, avand rulaje estimate in 2009 de peste 100 milioane euro.

Cititi si Harta aliantelor pe piata romaneasca de media



Citeste si