23 Iulie 2009

Spotul Saptamanii: Omul cu doua fete - Campanie impotriva traficului de fiinte umane

Saatchi & Saatchi a realizat recent o campanie impotriva traficului de fiinte umane. Pentru acest proiect, finantat de Uniunea Europeana, agentia a participat in luna aprilie la o licitatie publica organizata de The Ludwig Boltzmann Institute of Human Rights din Austria.

Campania se bazeaza pe o realitate cruda: in Romania victimele traficului uman provin in majoritatea cazurilor din medii cu o rata ridicata a somajului si cu un acces scazut la educatie si informatie. Potrivit statisticilor, persoanele tinere din mediul urban, dar in special cele din mediul rural, sunt cele mai vulnerabile, deoarece cauta o slujba intr-o alta tara fara a fi constiente de riscurile la care se expun. Grupul-tinta principal al campaniei este reprezentat de persoanele de sex feminin, cu varsa cuprinsa intre 16 si 25 de ani, din zonele rurale. Campania urmareste sa aduca in atentia publicului problema traficului de fiinte umane si sa informeze tinerele cu privire la riscurile la care se expun.

Executiile cuprind spot radio, print si spot video filmat in doua variante: o varianta „one shot”, realizata dintr-o singura miscare a camerei si una mai cinematografica, unde accentul este pus pe gesturile si pe expresiile actorilor. Ideea campaniei se bazeaza pe faptul ca in spatele unei fete prietenoase se poate ascunde un traficant de persoane. De aceea, la casting, regizorul Catalin Mitulescu, impreuna cu studioul de productie, a hotarat ca este nevoie de un personaj negativ in dublu exemplar. Astfel, s-au cautat gemeni, iar perechea aleasa s-a dovedit a fi potrivita: unul dintre ei pare timid si bland, iar celalalt dezinvolt si cinic. Ei au jucat rolul prietenului cu doua fete care isi vinde iubita unei retele de traficanti.

“Ne-au inspirat informatiile socante pe care le-am aflat despre fenomenul traficului de persoane din brief si din cercetarile pe care le-am facut si noi. Cel mai mult ne-a impresionat ca femeile si fetele sunt atrase in astfel de capcane, adica vandute ca sclavii din alte vremuri, de rude apropiate - chiar parinti - sau prieteni foarte apropiati, si nu neaparat de smecherasii intalniti pe strada, cum am fi crezut. De aceea am mers pe ideea ca traficul de persoane se poate ascunde in spatele unei fete prietenoase”, a declarat Theodora Szabo, Senior Copywriter, Saatchi & Saatchi.

Echipa campaniei:

Saatchi & Saatchi

Project Coordinator: Cristina Nicsulescu
Research Specialist: Cosmin Ciubotaru
Copywriter: Theodora Szabo / Andrei Nica
Art Director: Laura Iane
Creative Director: Jorg Riommi
Deputy Creative Director: Daniela Nedelschi
Production Manager: Monica Garbur

Saga Film

Director: Catalin Mitulescu
DOP: Barbu Balasoiu
Producers: Adi Smarandache / Alex Teodorescu
Production Manager: Ioana Enache

Chainsaw
Postproduction Manager: Lucia Cherata
Editor: Mihai Codleanu
Sound Engineer: Stefan Crisan / Andrei Ciubuc
Music: Mariu Leftarache



Citeste si