13 August 2009

Divizia de branding digital a BrandTailors tinteste afaceri de 250.000 euro in 2010



Community BrandTailors, divizia BrandTailors specializata in servicii de branding digital si continut digital de brand, isi propune sa atinga o cifra de afaceri de 250.000 euro in 2010. In viitorul mai apropiat, divizia promite lansarea “celui mai complex brand digital romanesc”, potrivit Monicai Mircea, account director Community BrandTailors.
Wall-Street: De ce ati lansat aceasta divizie acum?

Monica Mircea:
Ea a venit, evident, dintr-o motivatie de business. Fiind in criza, dezvoltarea pe orizontala e foarte propice. Pe verticala n-ai cum sa cresti, insemnand ca nu mai poti sa vinzi aceleasi servicii la "fee-urile" de anul trecut. Dar poti sa ai un serviciu auxiliar pe care sa-l vinzi. Cred ca e o zona in care noi suntem cumva in “ariegarda avangardei”, in sensul ca s-au mai facut branduri digitale, insa nu constient, stiintific. S-au facut proiecte care s-a intamplat sa devina branduri, dar a tinut mult si de noroc.

Wall-Street: Scopul vostru e sa faceti branduri exclusiv online?

Monica Mircea:
Nu neaparat. Agentia ofera servicii de branding digital si continut digital de brand. Adica facem branding digital creand branduri precum Amazon, iTunes, eMag, care exista exclusiv pe net. Acolo este forma lor de manifestare numarul unu, folosind auxiliar celelalte canale. Si mai sunt branduri de sine statatoare, branduri fizice, pentru care facem continut digital de brand. Continut de brand inseamna orice forma de manifestare a brandului respectiv.

Wall-Street: Ce presupune, mai exact, manifestarea de brand?

Monica Mircea:
De la site-uri de prezentare pana la platforme de “brand engagement”. Noi credem ca dezideratul Internetului in sine este de a crea comunitati. De asta ne numim Community BrandTailors. Asta ne-am propus sa facem – sa adunam adevarate comunitati de loialisti ai brandurilor pentru care lucram. Acum, nu pot sa zic ca niciodata BrandTailors n-o sa faca bannere. Insa n-o sa facem o campanie de bannere, punctual. Daca vom avea un proiect 360 de grade pe net, bineinteles ca n-o sa-i zicem agentiei de comunicare sa ne faca niste bannere. Le vom face noi. Dar nu e zona pe care ne dorim sa ne dezvoltam. Nici cumparare de media, nici creatia de bannere propriu-zise.

Wall-Street: Cand a fost infiintata divizia?

Monica Mircea:
In iunie.

Wall-Street: Ce proiecte ati lansat de atunci?

Monica Mircea:
Proiectul Liberty Parade. Ei s-au rebranduit anul asta, BrandTailors a facut acest “brand refreshment”, noi am continuat sa facem “facelift-ul” in linie cu noua identitate, pe net.

Un alt proiect, necomunicat inca, este bcropen.ro.

Wall-Street: Cu cine concurati, ca pozitionare?

Monica Mircea:
Spre tristetea noastra, concuram cu agentiile de comunicare interactive. Insa n-as vrea sa fie o situatie care sa se perpetueze. Sunt convinsa ca n-o sa fac niciodata bannere la fel de bine ca si Kinecto, cum cred ca ei n-o sa aiba niciodata competentele sa faca branding la fel de bine ca mine. La nivel de branding – poate exista, dar n-au comunicat – nu stiu sa fie in momentul asta o agentie de branding digital.

Partea de continut digital de brand este o zona pe care o impartim cu agentiile de comunicare. Insa noi suntem mai in masura, stiintific vorbind, decat ele sa facem asta.

Wall-Street: Practic niste concurenti directi ai vostri ar fi diviziile digitale ale agentiilor de branding. Daca si-ar lansa Brandient o divizie.

Monica Mircea:
Da, daca.

Wall-Street: Aveti proiecte pe zona exclusiv online?

Monica Mircea:
In momentul asta lucram la un proiect despre care noi, toti cei implicati, credem ca va fi cel mai complex brand digital romanesc. Urmeaza si altele.

Wall-Street: In ce domenii crezi ca ar mai fi nevoie pe piata romaneasca de branduri exclusiv online?

Monica Mircea:
Asta e o zona in care un brand, ca sa existe si sa se sustina, trebuie sa poata fi monetizat. Deci probabil ca zonele care se vor dezvolta pe viitor vor fi publishing-ul si magazine online. Magazine online in orice forma: fie ca iti cumperi o melodie sau un calculator.

Wall-Street: Care sunt cele mai puternice branduri digitale romanesti?

Monica Mircea:
eMag e "benchmark" in momentul asta.

Wall-Street: Cum arata echipa voastra? Cati oameni sunteti, din ce zone vin?

Monica Mircea
: Suntem 16 oameni. Modelul de business pe care il facem noi e pe genul “gaura cheii”. Exista aceasta serie de specialisti, consultanti de brand si creativi care sunt comuni, atat pentru BrandTailors cat si pentru Community BrandTailors. Individual de aceasta zona exista niste specialisti de net. E vorba de doi graphic designer-i de web si de mine.

Wall-Street: Ce asteptari financiare aveti de la acest proiect?

Monica Mircea:
Noi ne-am propus ca in 2010 sa avem venituri de 250.000 de euro. Asta-i targetul nostru.

Wall-Street: Cum va functiona? Veti merge sa propuneti proiecte unor companii?

Monica Mircea:
Sunt mai multe variabile care se unesc. In primul rand, ne e mult mai usor sa mergem sa propunem proiecte clientilor actuali ai BrandTailors, oameni pentru care am dezvoltat branduri offline. E mai usor sa iti declini competenta in fata lor si e o usa deschisa pe care e pacat sa o ratezi. Aditional, am castigat niste clienti non-BrandTailors si suntem absolut deschisi la orice invitatie.

Wall-Street: Ai niste modele de afara in zona de branduri sau agentii digitale?

Monica Mircea:
Am niste modele de branduri de afara, nu de agentii. Amazon, iTunes. Cam in zona aia de notorietate, dar raportat la Romania, mi-as dori sa ajung cu brandurile pe care o sa le creeze Community. Sa sune la nivel de notorietate spontana brandul X facut de Community cum suna iTunes.

Wall-Street: Cum promovezi, practic, un brand digital?

Monica Mircea:
Si pentru un brand care activeaza exclusiv online iei in calcul aceiasi parametri ca si la un brand offline: target, pozitionari, o gramada de lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere ca sa-ti dai seama daca comunici mai mult pe Facebook sau pe Hi5. Chiar e clasic din punct de vedere al abordarii. Intuitiv – dar noi nu ne luam dupa intuitie, totul e cercetat – crezi ca daca un brand traieste exclusiv pe net poate are un target mai educat, mai tanar. Si atunci e posibil sa alegi canalele care sa aiba afinitate cu zona asta de target.

Wall-Street: In zona de research pe online ce instrumente si metode folositi?

Monica Mircea:
Noi lucram la nivel de cercetare cu Unlock Market Research, care sunt partenerii nostri.

Wall-Street: Intrati si pe consultanta de business? Daca aveti un client care vrea sa isi lanseze un magazin online intrati si in zona de continut?

Monica Mircea:
Noi nu facem consultanta de business. Oferim recomandari, dar in nici un caz nu e o zona unde vrem sa ne formam.



Citeste si