10 Septembrie 2009

Un obiectiv indraznet: P&G tinteste vanzari de 4 mld. $ din comert online



Comertul online nu a reprezentat niciodata 1% din vanzarile totale ale Procter&Gamble (P&G), insa compania intentioneaza in prezent sa creasca aceasta cota chiar si de cinci ori in paralel cu intensificarea investitiilor in online, anunta AdAge.com.
P&G, alaturi de noul CEO Bob McDonald (foto), se axeaza pe comertul online pentru a stimula vanzarile, incluzand tranzactii prin intermediul Amazon sau Walmart.com sau site-uri proprii. Tinta o reprezinta vanzari in valoare de 4 mld. dolari pentru gigantul american cu afaceri de 79 mld. dolari. Aceasta cifra de peste opt ori mai mare decat valoarea obtinuta in prezent din comert online de catre P&G – 500 mil. dolari.

Procter&Gamble a inclus atat media digitale cat si comertul online in responsabilitatile lui Lucas Watson, numit anul trecut in functia de sef al diviziei online.

“Unele categorii de produse se pliaza in proportie de 30% pana la 50% pe comertul online. Nu este imposibil ca vanzarile online sa depaseasca limita de 1% din vanzarile globale. Sa depasim 10% reprezinta o tinta destul de agresiva, insa poate reprezenta un lucru realizabil”, sustine Watson.

Potrivit InternetRetailer.com, vanzarile totale realizate prin platforma Walmart.com se situeaza sub valoarea de 2 mld. dolari. Vanzarile totale ale P&G prin intermediul magazinelor Walmart, in special offline, sunt de aproximativ 12 mld. dolari.

De asemenea, compania de cercetare Forrester plaseaza comertul online in 2008 la valoarea de 156,1 mld. dolari, preconizand pentru acest an un prag de 229,1 mld. dolari sau 8% din vanzarile la nivelul comertului global pana in 2013. In schimb, mai putin de o treime din clientii online achizitioneaza in prezent bunuri pe Internet.

Totodata, Nilesen a preconizat la inceputul lui 2009 ca vanzarile online vor inregistra o crestere anuala de 20-25% pentru bunurile de larg consum.

“A avea posibilitatea de a conecta un client direct cu un produs oricand acesta ridica mana si spune «sunt gata sa cumpar» mi se pare un avantaj real”, declara Lucas Watson.

Procter&Gamble si-a majorat in primul trimestru bugetul alocat marketingului online pana la 4% din cheltuielile totale, potrivit TNS Media Intelligence.

“Fie ca vorbim de investitii intr-un banner, reclama prin motoarele de cautare sau o experienta la cumparare ne vom concentra pe toate aceste aspecte si abilitatea lor de a genera profit pentru companie”, afirma Watson.

De asemenea, P&G a inceput sa contureze mai bine optiunile de comert online din cadrul propriilor site-uri, adaugand butoane vizibile de “unde sa cumperi” sau “cumpara acum”.

Cu 1,5 milioane de clienti unici in luna august, Pampers.com a inregistrat un trafic de cinci ori mai mare decat Diapers.com, potrivit Compete.

Afacerile companiilor detinute de gigantul american din industria bunurilor de larg consum Procter&Gamble in Romania au ajuns anul trecut la o valoare cumulata de 1,96 mld.lei (531 milioane de euro), in scadere cu 4,1% fata de 2007, cand au fost de 553,2 mil. euro.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.

Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci precum Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Pampers, Wella (Safira, Wellaton, Wellaflex, Design), Londa (Londa Color, Londa Trends), Gillette, Braun, Duracell, Oral-B.

In cei 17 ani de prezenta pe piata din Romania, P&G a avut o contributie de peste 400 mil. dolari la bugetul de stat prin impozite pe salarii, impozite pe profit, TVA si taxe vamale. In plus, in 2008 compania a investit peste 2 mil. dolari in educatie, programe de calificare si dezvoltare pentru angajati.



Citeste si