5 Noiembrie 2009

Cum va genera platforma de marketing online Kombo venituri de 1 mil. euro pana in 2010



Agentia interactiva Kondiment a lansat saptamana platforma de marketing online Kombo, care integreaza simultan instrumente Google printre care Google AdWords si Google Analytics si care se adreseaza in special clientilor mici si medii. Lucian Despoiu, director general si fondator Kondiment, vorbeste intr-un interviu acordat Wall-Street depre tintele acestui proiect si evolutia Kondiment in anul bugetelor cheltuite mai inteligent.
Proiectul Kombo a fost realizat prin colaborarea dintre patru birouri ale Kondiment GmbH – Bucuresti, Munchen, Yerevan si Chicago. In faza initiala proiectul a presupus costuri directe de peste 100.000 de euro.

“E tipul de proiect in care se va investi consistent. Ma astept ca la finalul lui 2010 sa vorbim de investitii de 300-400.000 de euro. Kombo va trece cu siguranta pe profit in septembrie 2010”, declara Lucian Despoiu (foto).

Potrivit acestuia, costurile medii ale unei campanii realizate pe Kombo se vor situa in jurul valorii de 250 euro, utilizatorii urmand sa investeasca anual intre 1.000 si 5.000 de euro.

Platforma Kombo a fost lansata pentru inceput doar in Romania, urmand ca incepand de anul viitor aceasta sa fie accesibila si in Bulgaria, Turcia, Germania si ulterior SUA.

“Numarul de clienti pe care ii vom aduce in platforma spre deosebire de agentiile interactive sau agentiile de media nu se mai numara in zeci sau sute, se numara in mii. Obiectivul este ca la nivel global sa mai lansam Kombo si in Bulgaria, Turcia, Germania si in cele din urma in Statele Unite, astfel incat sa ajungem undeva in jurul cifrei de 20.000 clienti la finalul anului viitor”, spune Despoiu.

Motivul pentru care grupul Kondiment a ales Romania pentru lansarea Kombo a tinut de “contect, de momentul in care se afla piata online locala”, potrivit lui Lucian Despoiu.

“E o piata neadresata pe segmentul de marketing online pentru clientii mici si medii. In al doilea rand Kondiment ca si grup de companii a obtinut o serie de certificari Google. Kombo este in proces de a deveni reseller AdWords pe Romania. Ne asteptam ca acest lucru sa se intample in ianuarie 2010, moment in care Kombo va deveni singurul reseller autorizat Google AdWords din Romania. Acest lucru se va intampla in 2010 si pe piata din Bulgaria”, explica oficialul Kondiment.

“In total echipa Kombo ca si numar de oameni care se implica activ in acest proiect impreuna cu echipa de vanzari vorbim de 16 oameni. Kombo va lucra in Romania alaturi de reselleri, o echipa de vanzari indirecta, a partenerilor nostri, care va insuma in jur de 200 de oameni”, adauga Lucian Despoiu.

In ceea ce priveste evolutia afacerilor Kondiment in Romania, Despoiu preconizeaza o cifra de afaceri de 4-5 mil. euro pentru acest an, in timp ce pentru 2010 estimarea este una “retinuta” de 7-8 mil. euro.

“Business-ul in online a avut o usoara contractie ca urmare a crizei financiare, insa a ramas pe crestere. Ca si exemplu, numarul de joburi online-ul din SUA in perioada iunie 2008 vs iunie 2009 a crescut cu aproximativ 14%”, afirma Despoiu.

Bugete cheltuite mai inteligent

Robert Gibbs, presedinte si co-fondator al Kondiment Group US si business developer Kombo US, sustine ca actualul context economic a generat o redirectionare a bugetelor dinspre media traditionale, care nu mai surpind clientii cu formate inovatoare, catre media interactive.

“In acest an am raportat afaceri in crestere si in SUA, evolutie dictata in mare parte de faptul ca acolo avem servicii complete de marketing integrat intrucat clientii se asteapta la asta. Cand acestia apeleaza la o agentie se uita la aceasta ca la un intreg, nu ca la o agentie de publicitate sau o agentie online”, explica Gibbs (foto), prezent in cadrul celei de-a patra editii a evenimentului RoNewMedia.

Daca inainte de recesiune clientii nu acordau o prea mare atentie modului in care isi cheltuiau bugetele, in prezent acestia analizeaza proiectul in care urmeaza sa investeasca, un lucru bun pentru agentiile focusate pe rezultate.

“Agentiile nu ar trebui sa se opreasca din a fi creative. Insa nu ar trebui sa ignore nici ceea ce isi doresc clientii. Uneori agentiile isi aduc vedetele creative in prim plan mult prea devreme uitand sa asculte si asteptarile clientului. Vorbim despre oameni si nu cunosc pe nimeni care sa comunice doar prin e-mail sau prin telefon. Cand ne vom recupera de pe urma crizei vom ramane cu o industrie de marketing mult mai eficienta si liniara”, conchide Robert Gibbs.

Kondiment este una dintre cele mai mari agentii full service de marketing online din Europa de Est. Cu o experienta de 9 ani in industria interactiva, Kondiment ofera servicii de analiza si consultanta, marketing si comunicare online, design, precum si training pentru toate solutiile oferite.

Clientii Kondiment acopera cele mai importante industrii: Vodafone, CEC Bank, UPC, Ursus, ING Bank, Guvernul Romaniei, CEZ, F5WebCorp, Fabryo.

Compania este detinuta de Lucian Despoiu, director general si fondator, si Joerg Springer, managing director.

Kondiment este prezenta la nivel international, cu birouri in Germania (Munchen), Statele Unite ale Americii (Chicago) si Marea Britanie, urmand sa se extinda pana la finalui lui 2010 cu doua noi birouri in Istanbul (Turcia) si Sofia (Bulgaria). Din luna iulie, Kondiment s-a extins si in Armenia, in urma achizitionarii diviziei de suport si development a Lycos Europe.



Citeste si