26 Noiembrie 2009

Publicitatea online din SUA se stabilizeaza: Venituri in crestere cu 1,7% in T3



Veniturile atrase de publicitatea online din Statele Unite se stabilizeaza, dupa cum arata Interactive Advertising Bureau (IAB) si compania de audit si consultanta PricewaterhouseCoopers (PwC).
Conform ultimelor analize efectuate de IAB si PwC, publicitatea online din SUA a crescut, in T3, cu 1,7% fata de trimestrul anterior, pana la 5,5 miliarde dolari.

Totusi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, felia online a publicitatii americane a coborat cu 5,4% in al treilea trimestru din 2009, dupa cum arata Washington Post.

Scaderile abrupte in segmentul de publicitate online au inceput sa fie vizibile inca din ultimul trimestru al anului precedent (Vezi tabel). Primele noua luni din 2009 insa, au fost caracterizate mai degraba de o platitudine, potrivit informatiilor remise de IAB si PwC.

La nivel global, se poate vedea o revenire a pietei, cel putin pentru publicitatea prin motoare de cautare. Un raport realizat de Asociatia Europeana de Publicitate Interactiva (EIAA), arata ca aproximativ 83% dintre marketeri au cheltuit mai mult decat in 2008 pentru publicitatea online si ca 94% se asteapta ca cifrele sa creasca si in 2010.

Daca ne referim numai la Statele Unite, revenirea pietei de publicitate online s-ar putea datora publicitatii prin motoare de cautare (Vezi diagrama).

Sectorul care a cheltuit cel mai mult pe publicitate online a fost retail-ul (a adus 20% din veniturile totale inregistrate). Segmentul telecom i-a urmat (16%), la fel si cel financiar (12%), auto (11%) si IT (10%).

Publicitatea video, noul spatiu de joaca in online

Atentia mare acordata publicitatii video reflecta schimbarile in modul in care consumatorii inteleg sa se informeze online, acest tip de promovare continuand sa castige teren in conditiile in care piata de publicitate isi continua contractia.

Directorul executiv al Google, Eric Schmidt, a declarat ca din luna mai a acestui an economiile globale au indicat semne de revenire, iar acum se poate vorbi si de o incheiere a recesiunii din publicitate. (Recesiunea din publicitate este aproape de sfarsit)




Sursa tabel: TechCrunch



Citeste si