Executivii companiilor de publicitate au salutat ancheta antitrust privind publicitatea prin motorul de cautare Google, dupa ce Comisia Europeana a decis inceapa o cercetare preliminara, scrie Financial Times.
Google afirma ca orice intentie de dezvaluire a felului in care functioneaza aceasta tehnologie ar putea afecta serviciul de cautare si publicitatea care apare de-a lungul rezultatelor.

Potrivit Google, initiativa Bruxelles-ului a fost provocata de plangerile venite din partea a trei servicii europene de internet, una dintre acestea detinuta de Microsoft, iar alta membra a unui grup in care Microsoft are o participatie semnificativa.

Cercetarea este facuta asupra reclamelor prin cautare ale Google, operatiune care detine 90% din cota de piata europeana de gen.

“In general, clientii vor mai multa transparenta in practicile business, iar o verificare a autoritatilor de reglementare poate asigura ca nu este nimic nepotrivit in operatiunile companiei”, a declarat Martin Sorrell, director executiv al companiei de publicitate WPP. “O simpla prezentare comerciala despre cum genereaza veniturile va explica pozitia dominanta a Google”, a adaugat executivul.

Google a negat faptul ca datorita cotei sale in segmentul cautarilor online este intr-o pozitie dominanta in Europa adaugand ca utilizatori cat si companiile de publicitate pot folosi servicii alternative. Compania a primit critici pentru ca nu este destul de transparenta despre felul in care functioneaza sistemul de publicitate AdWords si clasarea cautarilor.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri