1 Aprilie 2010

CEO-ul P&G: Viitorul este marketingul digital



Bob McDonald, presedintele si CEO-ul Procter&Gamble, a declarat ca un singur lucru il tine treaz noaptea si anume inclinarea periculoasa spre tacticile traditionale de marketing ale companiei. In schimb, concentrarea eforturilor de marketing pe zona digitala este una dintre solutiile care pot mentine P&G in linia intai, informeaza Adage.com.
“Daca facem acum lucrurile care ne-au adus in trecut succes vom esua. Viitorul il reprezinta marketingul digital. Vreau sa ma axez pe crearea unei relatii de one-to-one cu 7 miliarde de oameni si spatiul digital este principalul meu aliat in aceasta incercare”, spune Bob McDoland (foto).

Un alt element cheie il constituie campaniile de multibrand, compania obtinand un ROI mai bun ca urmare a eforturilor de brandind din cadrul Jocurilor Olimpice de Iarna decat in cazul activitatilor individuale de brand.

De asemenea, Melanie Healey, presedinte P&G America de Nord, a subliniat importanta retelelor sociale in promovarea brandurilor. “Marea schimbare este data de retelele sociale. Invatam sa le folosim pentru ca acolo sunt toti consumatorii nostri – de la copii pana la parinti. Toti folosesc online-ul fie ca vorbim de Facebook, Twitter sau Google. In plus, prin intermediul acestor instrumente poti atinge consumatorii prin mesaje personalizate”, afirma Healey.

Anul trecut McDonald anunta ca intentioneaza sa creasca ponderea comertului online in vanzarile totale ale P&G chiar si de cinci ori in paralel cu intensificarea investitiilor in mediul digital. Tinta o reprezinta vanzari in valoare de 4 mld. dolari pentru gigantul american cu afaceri de 79 mld. dolari. Aceasta cifra de peste opt ori mai mare decat valoarea obtinuta in prezent din comert online de catre P&G – 500 mil. dolari.

Cu o traditie de aproape 170 de ani, Procter&Gamble a fost infiintata in Statele Unite, desfasurandu-si in prezent activitatea in peste 180 de tari.
Procter&Gamble comercializeaza pe piata romaneasca marci precum Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Safeguard, Herbal Essences, Wash&Go, Blend-a-med, Camay, Always, Alldays, Discreet, Pampers, Gillette, Braun, Duracell, Oral-B. Afacerile companiilor detinute de gigantul american in Romania au ajuns in 2008 la o valoare cumulata de 1,96 mld.lei (531 milioane de euro), in scadere cu 4,1% fata de 2007, cand au fost de 553,2 mil. euro.

Vezi si Cum investim in marketing pe timp de criza



Citeste si