15 Aprilie 2010

To do list pentru Yahoo: Homepage si e-mail in romana din iulie



Lista de planuri ale gigantului american Yahoo pentru Romania arata promitator pentru acest an. Astfel, utilizatorii locali de Internet ar putea beneficia din luna iulie de homepage si servicii de e-mail Yahoo in limba romana, a declarat pentru Wall-Street Mihai Fanache, directorul general al Mediacafe, regia care gestioneaza in exclusivitate vanzarile Yahoo in Romania.
Homepage-ul si serviciile de e-mail in limba romana ar fi trebuit sa fie lansate anul trecut, insa contextul economic a amanat implementarea acestor planuri. Yahoo va lansa treptat si alte servicii pe piata locala.

“Pentru inceput vom avea homepage si e-mail in limba romana. Ce se va lansa anul acesta va fi mult mai bun decat ce trebuia sa se lanseze in 2009 ca si produs, scalabilitate. Lansarea cred ca va avea loc undeva in luna iulie, insa personal nu sunt in masura sa vorbesc despre aceste lucruri ”, spune Mihai Fanache (foto).

Un alt plan al companiei pentru piata locala va fi numirea in acest an a unei persoane de legatura intre companie si piata locala, responsabila cu partea de continut. "Tot ce va pot spune este ca noul angajat Yahoo va avea o fisa a postului foarte stufoasa”, afirma Fanache.

Din luna februarie 2009 Yahoo nu a mai avut un manager dedicat pentru Romania, dupa ce Bobby Voicu a incheiat contractul cu compania americana, cu doua luni inainte de termenul stabilit. Voicu a fost primul oficial numit de Yahoo in Romania.

Agentia Mediacafe, lansata pe piata in 2006, a realizat anul trecut afaceri de 2,5 mil. euro, in crestere cu 48% fata de anul 2008. Pentru acest an, Mihai Fanache estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 3 mil. euro, “o crestere destul de fireasca, naturala”, sustinuta de lansarea unor produse noi si de cresterea cotei de piata.

Echipa Mediacafe numara in prezent 18 angajati.

“Anul trecut a fost un an dificil, marcat de rate foarte scazute ale profitabilitatii afacerilor. Sunt convins ca nu este doar cazul nostru, ci si al celorlalte regii de vanzari online – sau la modul general al companiilor de media. Cu toate astea, in 2009 am crescut, suportand insa costuri mai ridicate pentru consolidarea pozitiei pe piata”, explica Fanache.

Mediacafe a lansat la inceputul lunii martie Yahooadvertising.ro, un site care ofera informatii despre audienta Yahoo in Romania si posibilitatile de promovare pe platformele Yahoo. Site-ul contine date despre audienta, reteaua Yahoo, solutii de advertising, dar si studii de caz cu campanii romanesti care au rulat pana acum pe Yahoo.

Potrivit datelor furnizate, in luna ianuarie 2010 in Romania existau 7.940.815 utilizatori unici, respectiv 4.801.158 utilizatori romani de Yahoo! Mail si 5.759.855 utilizatori romani de Yahoo! Messenger. In plus, 9 din 10 utilizatori de Internet folosesc saptamanal Yahoo!. 53% din utilizatorii serviciilor Yahoo in Romania sunt barbati, iar 47% femei. 51% din utilizatori au studii superioare si 72% din utilizatori au venituri de peste 750 de euro lunar.

De asemenea, Mediacafe se va orienta anul acesta si pe parteneriate mici pe zona de publicitate online, dupa ce in 2008 a renuntat la toate site-urile pe care intermedia vanzarea de publicitate, focusandu-se strict pe portalurile Yahoo.

Potrivit lui Fanache, primele luni din 2010 “a aratat de doua ori mai bine decat in 2009”. “Inceputul acestui an a marcat probabil «iesirea din criza» sau cel putin o deblocare a investitiilor in media. Sunt foarte multi clienti cu proiecte bine conturate, adaptate sau exclusiv gandite pentru mediul online. Cred ca Internetul este privit din ce in ce mai serios in mix-ul de comunicare - nu doar ca un «nice to have» ci ca pe o componenta strategica”, crede Fanache.

“Daca acum cativa ani planificarea cadea in sarcina directorilor de cont - este imbucurator faptul ca in marile agentii de media acum exista chiar si 3-4 specialisti dedicati mediului. Acestea isi vor schimba probabil in urmatorii ani intreaga structura operationala pentru a se adapta noilor realitati. Exista de asemenea o deschidere mult mai mare din partea responsabililor de marketing pentru a intelege si a cauta solutii de comunicare in mediul online”, completeaza Mihai Fanache.



Citeste si